The cat chronicles

Poes

Poes is elf weken. Onwaarschijnlijk schattig, maar ook een devil in disguise.

Laat je niet misleiden door dit snoezige kopje, as we speak hangt ze aan het wasrek. Haar Olympische discipline is zo hoog mogelijk in de gordijnen springen, en daarvoor traint ze dan ook religieus en aantal uur per dag. Vier uur ’s nachts vindt zij de ideale tijd om op het voeteneind van mijn bed haar staart na te jagen, zodat er regelmatig een paar scherpe nageltjes in je hiel belanden. Per ongeluk, ofcourse. De laatste nacht dat ik aan één stuk heb doorgeslapen, kan ik me niet meer herinneren. Een kitten is net als zorgen voor een baby. Denk ik. Alleen dan met vacht.

Maar verder is ze lief. Deze kleine poezenmevrouw. Ze is sinds twee weken mijn huisgenootje, al lijkt dat eerder twee maanden. Sinds het bericht dat Mamapoes zwanger was, leek het wel alsof IK het was die zwanger was. Als een malloot spendeerde ik uren op internet, op zoek naar de hipste speeltjes, kattenmanden, opvoedtips en plaatjes van kittens. En zodra Poes geboren was, heb ik haar elke week braaf opgezocht, tot ik haar mee naar huis mocht nemen. Als ik ooit een zelfhulpboek over geluk moest schrijven, wordt ‘neem een kitten’, tip nummer één, I swear. De liefde die door je heengaat als bovenstaand kopje zich ’s ochtends vroeg tegen je aanvlijt, een keertje gaapt, en in slaap valt, is onbeschrijfelijk.

Sinds een paar dagen werk ik volle dagen. Ik vertrek om acht uur ’s ochtends, en ben om half acht ’s avonds weer thuis. Als ik dan thuiskom, is het feest voor Poes. Ze miauwt blij, en komt als een malle naar me toegesprint, om vervolgens mijn benen te kopjes te geven met zoveel blijdschap alsof ze zojuist een vintage Chanel 2.55 heeft gevonden. Gratis.

Thuis zijn is nog nooit zo leuk geweest. Zegt careerwoman #1.

Een gedachte over “The cat chronicles

  1. Pingback: Publicaties: JB Magazine « writerinheels

Geef een reactie

