Recept: Homemade lasagne

Lasagne
Elke vrouw op de wereld weet dat een goed leven staat of valt met lekker eten. En hoewel we natuurlijk allemaal ontzettend veel houden van fruit, groenten en noten, heb je soms iets meer nodig in het leven. Een hapje troost. Een hapje vreugde. Een hapje Italiaans orgasme.

Ik ben in essentie tegenstander van pakjes-koken. Zo stond ik ooit vol frisse moed in de supermarkt om tiramisu-cupcakes te maken. Vol enthousiasme stoof ik door de gangen, op zoek naar de vijfmiljoentweehonderddrieenveertig ingrediënten die de cupcakes vereisten. Totdat ik voor het bak-schap belandde. Daar stond het. Een pak zelf-maak tiramisu cupcakes voor €2,99. Mijn oog gleed naar het mandje dat om mijn rechterarm bungelde. Ik keek naar de mascarpone, die op zichzelf al meer dan dat kostte. Afijn, je begrijpt wat er toen gebeurde. De mascarpone flikkerde ik terug in het schap, ik stampte de winkel uit, en stond de rest van de middag (wat zeg ik, zo’n pak cupcakes maken, kost je twintig minuten) met een humeur ver onder het vriespunt cupcakes te bakken. Die ik zelfs met tegenzin opat.

Einde anekdote.

Daarom maak ik lasagne graag zelf, met hulp van Vriend. Het is simpel, hieronder een korte uitleg.

Dingen die je nodig hebt: Lasagnebladen, ovenschaal, olie, gehakt, groenten naar keus, tomaten, basilicum, geraspte kaas, zout en peper
Saus en gehakt

Verwarm de oven voor op ongeveer 200 graden en vet de ovenschaal in. Snij vervolgens alle groenten. Ik had champignons, ui, knoflook, tomaten en courgette.  Gooi vervolgens de kleingesneden tomaten in de pan, en kook ze totdat het een sausje wordt. Gooi er wat basilicum bij voor de smaak. Hou je vooral niet in. Bak in een andere pan alvast het gehakt bruin. Gooi daarna de groenten erbij, zodat ze lekker aanbakken. Als de tomatensaus klaar is, gooi je alles erbij. Voeg nog kruiden, en zout en peper toe naar smaak. Vervolgens begin je aan je lasagne. Laagje saus, laagje bladen, laagje saus, afijn, je snapt ‘m. Strooi vervolgens zoveel kaas over de bovenste laag saus, als dat je denkt dat je aorta aankan. Vervolgens stop je ‘m nog een half uurtje in de oven. Of totdat je denkt dat hij goed is. Dat is meer mijn systeem.

Enjoy!

Geef een reactie

