Crime

Crime magazine

Ik ben verslaafd.

Heel erg tijdrovend geldverslindend gedachtenbezethoudend verslaafd. Aan tijdschriften. Voor mij is er simpelweg geen beter gevoel dan voor een tijdschriftenschap staan. Je ogen glijden over de prachtige kaften van de tientallen titels in het rek. Overal koppen die je aanspreken. Je wilt ze eigenlijk ALLEMAAL wel lezen.

En dan is daar het moment dat je er eentje uitkiest. Want, ach, ja, eentje kan wel. Toch? *kijkt naar stapel halfgelezen tijdschriften in de kast*. En zo kan ik nooit een Bruna inlopen, zonder met een tijdschrift naar buiten te wandelen. Maar inmiddels verzamel ik abonnementen. Viva, Vogue, Marie-Claire. Ik krijg elke editie. Dus de keuze voor het schap wordt beperkter. Dit keer wilde ik eens iets anders. En toen zag ik Crime liggen.

Een jaarlijks blad, meen ik, voor Thriller-fans. Er waren twee dingen die mij over de streep trokken: 1) ik wil meer leren over thrillers 2) er stond een handleiding voor het schrijven van thrillers in. Nooit verkeerd. Ik vond het een mooi blad. Over vormgeving en beeld is goed nagedacht. De kwaliteit van het papier vond ik matig (vrij stug). De opmaak van de artikelen zag er vaak best prima uit. En de artikelen zijn goed geschreven.

Hoewel in koeienletters op de cover stond dat het een Karin Slaughter-special is, trapte ik er toch in. Ik dacht: ach, een interview met Slaughter, interessant. Bleek het hele blad over haar te gaan. Een vrouw van wie ik welgeteld nul boeken las. Dat was dus lichtelijk teleurstellend. Maar toch heb ik veel nieuwe inzichten en kennis opgedaan door het lezen van het blad. Jammer dat het zo weinig uitkomt.

Een gedachte over “Crime

  1. Pingback: Boek: De Dag van de Jakhals – Frederick Forsyth « writerinheels

Geef een reactie

