Mijn basissalade

Salade
Salades. Perfecte lunch, perfect bijgerecht. Vroeger hield ik er nooit van. Maar dat komt vooral omdat we het thuis nooit aten. Wij waren niet dat perfecte gezin dat water dronk bij het avondeten, en altijd een salade op tafel had staan. Nee, wij dronken cola bij het eten, en aten simpele elleboogmacaroni met voorgesneden groenten, ketchup en geraspte kaas. Ondanks dat ben ik vrij goed terechtgekomen, al zeg ik het zelf.

Salades. Tegenwoordig eet ik ze graag. Met een stukje vis, bij een stuk pizza, of gewoon als lunch. De salade hierboven is mijn basissalade, met ingrediënten die ik bijna altijd gebruik. Vanuit dat startpunt varieer ik: dan eens een appeltje, dan eens tonijn, zalm, aubergine, olijven,  roept u maar, en je kunt het door de salade doen.

Als lunch zijn salades geweldig. Mits goed gevuld, voeden ze je voor de rest van de middag.  En je hoeft er maar een paar basisingedriënten voor in huis te hebben:

Een zakje sla (ijsbergsla, rucola, whatever flows your boat..)
Ui
Komkommer
Tomaat
Fetakaas
Een dressing (ga niet voor die vette dressings, maar maak je eigen -denk honing/mosterd-, citroensap, of balsamico azijn, my personal favorite)

Gooi er dan nog wat bij wat je zelf lekker vindt, en schep een flink bord op. Gegerandeerd dat je vol zit. Én je komt makkelijk aan je aanbevolen hoeveelheid groenten! Kan niet beter toch?

Geef een reactie

