Running #2


Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik schreef over mijn weg terug naar de 5km. Sinds mijn blessure moest ik namelijk een een maand stilzitten, en die maand is inmiddels nu al zo’n anderhalve week voorbij. Ik kocht goede schoenen, en begaf me voorzichtig weer op het hardlooppad.

Er is gelukkig een duidelijke verbetering te zien in mijn hardloopprestaties. Waar ik de eerste keer maar zo’n 2,5km liep als opwamrondje, loop ik nu al 3,88km. Mijn volgende ronde wil ik de 4km halen. En ik wil voor eind juli weer mijn geliefde 5km lopen. Nu lijkt dat nog wat ver weg, maar ik weet zeker dat ik dat kan halen. Elke ronde loop ik weer verder en sneller dan de vorige, dus waarom zou ik de vijf kilometer niet kunnen halen binnen twee weken?

Ik merk dat mijn motivatie vrij sterk is. Afgelopen keer rende ik zelfs zonder muziek en in de regen. Ik had nog nooit zonder muziek gelopen, en wilde kijken wat dat voor mijn snelheid en uithoudingsvermogen deed (en mijn iPod was leeg, dus het was anders gewoon thuisblijven en niets doen). Bleek dat ik zonder muziek eigenlijk net zo snel loop.

Voor mijn blessure sportte ik zes dagen in de week. En dat voelde echt lekker. Ik was sterker en fitter dan ooit. Maar nu moet ik van mezelf elke twee dagen een rustdag houden, en het liefst om de dag. En ik vermijd oefeningen die te zwaar zijn voor mijn heup. Ik merk dat dat werkt. Ik heb steeds minder last van mijn heupblessure. En hoewel ik me lichtelijk obese voel door het weinige sporten (*kuche* toch zeker 3x per week *kuche*), is mijn gezondheid me op de lange termijn toch meer waard. Cue: persoonlijk overwinningsmuziekje.

Foto: Justkeep-running.tumblr.com

Geef een reactie

