Running #3

Nog een paar dagen te gaan tot het 1 augustus is. Dan moet ik van mezelf weer vijf kilometer kunnen lopen, na een maand rust te hebben gehouden.

Maar deze week kreeg ik slecht nieuws. Ik kwam bij de huisarts, en ik vroeg hem of het kon dat ik nog last had van mijn spier als ik een tijdje hardliep. Hij zei dat je eigenlijk wel zes tot acht weken rust moet houden met een blessure zoals ik die had, en daarna rustig moet opbouwen. Stoppen voordat het zeer gaat doen. Dat deed mij twee dingen denken: 1) mijn andere huisarts is inderdaad incompetent zoals ik al vermoedde, want hij zei twee tot vier weken rust 2) hoe de f*ck kun je nou stoppen voordat iets zeer doet? Je weet toch pas wanneer iets zeer doet als het zeer gaat doen? Anywhoooo.

Ik ging gister weer met frisse moed op pad. Vriend was een weekend weg, dus ik kon alles op mijn tempo doen. Na heerlijk te hebben uitgeslapen, trok ik mijn hardloopschoenen aan. Doel: langer lopen dan 4 kilometer. Ik gokte op 4,2km. Maar toen liep ik. En liep ik. En liep ik. Het ging heerlijk, en de muziek pushte me om door te gaan. Ik keek expres niet op mijn app hoe lang ik al liep. En wat bleek bij aankomst? Ik had 4,5km gelopen en ben dus al bijna op mijn doel van 5km! Als u mij zoekt, ik doe een vreugdedansje.

Foto: girlgrowingsmall.tumblr.com

Geef een reactie

