Film: We need to talk about Kevin

Toen deze film net in de alternatieve bioscoop van Tilburg draaide, wist ik dat ik nog liever mijn lievelingsschoenen zou opeten dan deze NIET kijken. Ik beschik namelijk over een sick & twistend mind, en verslind alles dat gaat over gruwelijke misdaden en daar de psyche achter. Het fascineert me wat iemand drijft tot een massa-aanslag, of een moord.

‘We need to talk about Kevin’ zag ik al een hele tijd terug, maar de laatste week heb ik er veel aan gedacht, vanwege de aanslag in Colorado. De film gaat namelijk over een tiener die een gruwelijke daad pleegt, en over de relatie met zijn familie (en dan vooral moeder) in de jaren daarvoor. Had zijn moeder iets kunnen doen om het te voorkomen? Een fascinerend gegeven, en altijd actueel, zoals blijkt.

Alles aan deze film is duister en geweldig. Het verhaal is bloedstollend spannend en ontzettend tragisch. Het verhaal is niet chronologisch, waardoor het meer impact krijgt. Dit omdat je ziet wat de consequenties zijn van iets dat later in het verhaal pas vertoond wordt. Ik begreep nooit zo goed waarom mensen Tilda Swinton een geweldige actrice vonden, maar sinds deze film begrijp ik het. Ze is een echte vrouw, die haar rol op een emotionele manier neerzet. De struggles die ze heeft om van haar kind te kunnen houden zet ze op een schrijnende maar ook realistische manier neer. Daarnaast is de casting in het algemeen fantastisch. Een van mijn favoriete acteurs, John C. Reilly, speelt een van de hoofdrollen. En Kevin, gespeeld door Ezra Miller zet een perfecte gestoorde tiener neer. Mocht je in de bui zijn voor een goede spannende dramafilm, dan zou dit ongeveer de eerste film zijn die ik je aanraad.

Bron foto: Cinebel.be

Een gedachte over “Film: We need to talk about Kevin

Geef een reactie

