Hotspot #2

Nog nooit van mijn leven ben ik in Japan geweest. Hoeft ook niet. Tenminste, het lijkt me leuk, maar Japan staat niet bovenaan mijn lijstje. Voor mij is het het land van robots, slechte muziek, en bizarre gewelddadige humor. Maar gelukkig is het voor mij ook het land van oorsprong van een van mijn lievelingsmaaltijden: sushi. Een paar jaar geleden had ik er nog nooit  van gehoord, en at ik voorzichtig de eerste rubberachtige stukjes rijst met vis. Gelukkig zijn er tegenwoordig enoeg plekken om het lekker te eten. In Tilburg zitten ook een stuk of vijf sushi-restaurants. Ik testte Koi en Enjoii. Waar moet je zijn voor de beste sushi?

Van al mijn Tilburgse vrienden kreeg ik steeds het aanrader om eens sushi te eten bij Koi. Vorig jaar Valentijnsdag besloten Vriend en ik eens gek te doen: we aten voor het eerst in een sushirestaurant. Er ging meteen een wereld voor me open, ik werd verliefd op het heerlijke stukje rijst met vis, in allerlei smaakvarianten. Al snel at ik eens per maand bij Koi, dat een all you can eat concept kent. De sushi is vers en heerlijk. De bami is geweldig, en alle andere warme hapjes zijn ook ontzettend aan te raden. De menukeuze is ontzettend ruim, en de bediening is altijd heel vriendelijk. Ik vind de sfeer heel gezellig, en dan vooral in het achtergedeelte van de zaak. De tafels staan dicht op elkaar, maar toch heb je geen last van andere klanten. En nogmaals, de sushi is goddelijk.

Nu de verhuisdeadline in beeld komt, besloten Vriend en ik dat we toch ook maar eens een ander sushirestaurant dan Koi moesten proberen. Immers, hoe konden we anders weten waar de beste sushi van Tilburg zich bevindt? Uiteraard konden we ze niet meteen allemaal proberen, en bovendien was het kermis, dus waren Koi en Sushi Suki niet echt een optie. Overal lawaaiige attracties voor de deur. Dus kozen we voor Enjoii (waar trouwens ook een achtbaan voor de deur stond, maar daarvan hebben we niets gehoord).

Ook Enjoii kent een all you can eat concept, en is een euro goedkoper dan Koi. De inrichting is prachtig modern, maar daardoor lijkt het ook wat ongezellig. Bovendien waan je je qua decor meer in een spa dan in een restaurant. De kaart leek me wat beperkter dan die van Koi, maar dat kan ook aan een falend geheugen van mijn kant liggen. De bediening was prima. De hapjes, en dan vooral de bami en loempia’s zijn geweldig lekker. Misschien zelfs wel lekkerder dan bij Koi. Maar dan de sushi. Die is toch echt minder dan bij Koi. Je krijgt vaak sushi die in niets lijkt op de plaatjes op de kaart, en met rijst die uit elkaar valt. Bovendien ziet de opmaak van de borden er een beetje rommelig uit. Begrijp me niet verkeerd, ik heb lekker gegeten, maar voor de beste sushi in Tilburg moet je er niet zijn, vind ik. Ik blijf trouw aan mijn lieve fijne Koi.

Bron foto: thesansoftware.com

Geef een reactie

