Running #4

Mijn doel: vóór 1 augustus 5km lopen
Missie: Behaald!

Zondag was een dag zoals je ze vaker wilt: lekker lang uitslapen, loom opstarten. Prima weer, zonnetje maar niet te warm, en dan een lekker stukje hardlopen. Geen gehaast, want afgezien van wat poetswerk stond er toch niets op de planning. Mijn doel voor zondag was de 4,8km halen. Little did I know.

Toen ik begon met rennen, merkte ik meteen: dit zit goed. Ik had weinig last van steken, kramp, klotsende magen of brandende longen. De muziek pushte me, en het lekkere weer maakte me blij. Het feit dat ik letterlijk zonder moeite de eerste 2,5km liep, gaf me een boost zelfvertrouwen waar zelfs Madonna bij verbleekt. Ik hield mezelf voor: zolang we de 4,6km verbeteren, zijn we tevreden. Maar toen kwam de vier dichterbij. En die vier en een half. Ik merkte: ik kan nog wel even. En wat is nou een halve kilometer? Ik haalde nog eens diep adem, draaide de volume omhoog, toverde een lach op mijn gezicht en sprintte tot ik de vijf kilometer op mijn telefoon zag verschijnen. Yes! YES, I DID IT!

Dansend en springend en juichend, viel ik het huis binnen, waarna ik een dansje maakte met de kat en Vriend verschikt opkeek uit zijn slaap (mind you, het was inmiddels half drie ’s middags). Ik ben ZO onwaarschijnlijk trots op mezelf, en het doel dat ik behaald heb, dat ik heb besloten steeds weer door te gaan met mijn record. Ik probeer deze week de 5km te behouden, en daarna rustig verder te bouwen. Al is het met 100m per keer. En ik ga een heel mooi cadeautje voor mezelf uitkiezen. I’m f*cking worth it, baby. Cheers to het behalen van je doelen!

Bron foto: justkeep-running.tumblr.com

5 gedachten over “Running #4

  1. You go baby! Wat is het geschenk voor jeZelf geworden? Je bent echt wel heel goed bezig! Word maar nooit crimineel, want dan hou ik je niet bij;) thumbs up, van je vriendinnetje:)
    Xx

    • Hee Nanda, dat is toch prima? Misschien kun je proberen steeds een stukje later in je rondje een pauze te houden, totdat je hem op een gegeven moment niet meer nodig hebt 🙂 Ik beloof mezelf altijd een pauze en hou ‘m dan nooit haha. Is ook een tactiek 😉

      • Haha dat is inderdaad ook een oplossing!
        Volgens mij zijn die pauzes sowieso onzin, zit denk ik voornamelijk tussen je oren 🙂 Wel een goede tip om de pauze steeds later te nemen, dankje 😀
        Succes met hardlopen!

Geef een reactie

