Picknick

Picknick

Zo nu en dan gedraag ik me als een voorbeeldige vriendin. Dan scheer ik mijn benen, doe ik de afwas, en draag een make-upje als ik de deur niet uitga. Of dan kook ik. En dat vind ik dan ook leuk. Ik heb een aantal toekomstvisioenen, en een daarvan beslaat een woning in Amerika, een golden retriever en de hele dag appeltaart bakken met twee blonde kindjes. Maar dan spelen mijn mannelijke trekjes weer op en herinner ik me dat ik hersenen heb waarmee ik graag iets wil doen in het leven.

Woensdag werkte ik vanuit huis, en was het heerlijk weer. Iets waarvan Vriend en ik nog niet echt hadden kunnen genieten, vanwege het feit dat we allebei fulltime werken. Rond een uur of zes kwam ik geschrokken tot de conclusie dat ik nog niets had verzonnen om te eten. (Wat eigenlijk best wel vaak voorkomt). Ik wilde Vriend verassen met een picknick in het park besloot ik, en greep naar een aantal picknick-klassiekers.

Zo maakte ik onder andere wraps met zalm en kruidenkaas, mijn alltime favorite wrap-recept. Daarnaast maakte ik een fruitsalade, omdat dat zo lekker zoet en fris is voor op een picknick. Ik bakte twee afbakbroodjes en deed er wat overgebleven homemade tonijnsalade op. Toen zocht ik nog iets om te maken en kwam na een internetspeurtocht op knakworstjes in bladerdeeg, mijn grote jeugdliefde en een klassieker op de kinderfeestjes van vriendjes en vriendinnetjes. Bleek ik toch nog net bladerdeeg en knakworsten in huis te hebben. Aan de slag dus!

Alles is te simpel om te maken, maar ik zal het kort uitleggen.

Wraps met zalm en kruidenkaas:
Verwarm een wrap kort in de magnetron zodat hij wat minder stijf is, en wacht tot hij is afgekoeld. Smeer er dan kruidenkaas op, en beleg één helft met zalm. Rol op, snij in kleine stukken et voilà!

Knakworstjes in bladerdeeg:
Laat de plakken bladerdeeg ontdooien, en gooi het vocht van de knakworstjes weg. Gebruik het liefst miniknakworstjes, maar als je die niet hebt dan kun je ook gewoon stukjes van je knakworst afsnijden. Snij het bladerdeeg schuin door het midden. Leg de knakworst in een uithoek, en rol op. Bestrijk vervolgens met wat eigeel (of niet, want ik had geen eieren meer, en het smaakte prima). Doe ze twintig minuten in de oven op 220 graden en enjoy!

Fruitsalade: Zie hier.
Tonijnsalade: Komt nog. Beloofd. Eerst even mijn vriend martelen totdat hij zijn recept prijsgeeft. Of verleiden. Zie je, ik denk eerst aan martelen. Ik ben een hele hele slechte vriendin. Maar ik had wel bier gekocht voor Vriend, en hij vond zijn picknick-verassing in het park ontzettend geslaagd. Dus dat maakt mijn gedachten aan martelen misschien een beetje goed. En anders: Fifty Shades of Grey is toch helemaal in?

Een gedachte over “Picknick

  1. Lekker! Die worst/bladerdeeg-hapjes zijn echt oldskool en die wraps blijven overheerlijk. Wat een leuke vriendin ben jij, dat je dit organiseert! En dat martelen kun je altijd nog achter de hand houden… 😉

Geef een reactie

