Film: Thelma & Louise

Girlpower. Een van de eigenschappen waar ik naar opkijk in een vrouw. Een vleugje schijt aan de rest. Daarom hou ik ook van Lady Gaga, een vrouw met ballen zo groot als die van een stier. Waarom ik de ultieme vrouwenpowerfilm Thelma & Louise, een klassieker, nooit eerder zag, is me een raadsel.

Thelma & Louise is een echte modefilm. De outfits spatten van het scherm, en daarvan heb  ik dan ook luid hoorbaar op de bank zitten genieten. Kreten als: ‘Ooooh die zonnebril’ en ‘Kijk dat sjaaltje!’, klonken regelmatig in de woonkamer tijdens het kijken van deze heerlijke crime/road movie/chicklit-film. Geena Davis zet Thelma geweldig neer. Begint ze als een oerdomme huisvrouw, slaat ze later om in een cool criminele dame die met scherp schiet. In het begin van de film had ik zin om haar bij haar haar te pakken en keihard met haar tanden op een stoeprand te slaan, zo irritant en oerstom vond ik haar. Godzijdank draaide ze bij. Ook Susan Surandon zet een geweldige rol neer, als wijzere koele vrouw met issues.

Tuurlijk is niet alles goed aan deze film, het blijft een chick flick. Het verhaal is lichtelijk ongeloofwaardig, de reden van de enorme betrokkenheid van de politieagent blijft me een raadsel, en het einde veraste me niet. Hoewel het wel een leuk einde was. Daarentegen waren de achtervolgingen en actiescènes super mooi weergegeven. Een glansrol is weggelegd voor Brad Pitt, die door Thelma & Louise zijn doorbraak als acteur kende. Tijdens de sexscène kreeg ik even rode oortjes. De andere grote rol in de film is weggelegd voor de ’66 Thunderbird Convertible, die vanaf nu mijn nieuwe droomauto is. Thelma & Louise is absoluut een humoristische film met girlpower, die je zowel met je vriend als met je vriendinnen kunt kijken.

Bron foto: dailyfilmdose.com

Een gedachte over “Film: Thelma & Louise

Geef een reactie

