Hotspot: online #1

Zaterdag is hotspot-dag op mijn blog, waar ik mijn favoriete adresjes deel. Meestal zullen dat restaurantjes zijn (ik hou nu eenmaal van eten, don’t blame me). Maar tegenwoordig kom ik zoveel leuke websites tegen, dat ik het als een misdaad tegen de mensheid zou beschouwen als ik deze niet met jullie zou delen. Vandaag: DIY.

Ik sta op het punt om te verhuizen naar een grotemensenappartement in een grotemensenstad. Daar heb ik natuurlijk waanzinnig veel zin in. En dan vooral het aspect van inrichten, knutselen en opnieuw inrichten en knutselen. Ik heb mezelf nooit als een creatief persoon gezien, maar gek genoeg heb ik wel een creatieve baan (ik schrik altijd nog steeds een beetje als ik me dat bedenk). Als ik vroeger DIY’s deed, dan ontstond er altijd iets wat je je ergste vijand nog niet cadeau zou doen. Want: 1) ik heb een verschrikkelijk handschrift 2) ik knip altijd scheef 3) ik heb weinig inzicht in dat soort dingen 4) ‘Meer’ is niet altijd beter, en ik sla altijd een beetje door in DIY-mode. Daarom blijf ik meestal op veilige afstand van verf, naald en draad, en andere knutselattributen.

Neemt niet weg dat ik verliefd ben op het zoeken naar inspiratie voor mijn nieuwe huisje. En daarvoor heb ik een DIY-walhalla op het web gevonden: abeautifulmess.com. Behalve het feit dat de blog hetzelfde heet als een van mijn favoriete liedjes (maar daarover ongetwijfeld later meer), is het met zoveel liefde en fun geschreven dat je er onmogelijk niet vrolijk van wordt. Elsie & Emma delen regelmatig hun DIY-projecten, naast hun recepten en modefoto’s. Al kunnen die laatste twee me gestolen worden. Ik wil knutselgodin worden! Van kussens, tot schilderijen tot bloempotten, alles wat zij aanraken, komt er vrolijker en mooier uit. De spray paint en painters tape vliegt om je oren, en je raakt onmogelijk niet geïnspireerd. Mocht je deze zomer niet weten wat je aanmoet met je tijd, ga dan lekker DIY’en, en stuur mij een foto van het resultaat!

Bron foto’s: http://www.abeautifulmess.com

Een gedachte over “Hotspot: online #1

  1. Vroeger was ik echt een enorme knutselaar. Vond het heerlijk, had veel DIY-hobby’s. Tegenwoordig vind ik dat allemaal te veel moeite, haha. Wel leuk om die sites/artikelen te lezen en bekijken trouwens. Pinterest is daar ook zo handig voor!

Geef een reactie

