Favorite songs: Pet shop boys – Love Etc

Oké. Eigenlijk wilde ik over een heel ander liedje schrijven (iets van Mika). Maar gisteravond keek ik naar de Olympische sluitingsceremonie, en daar kwamen twee mannen in een supergave futuristische Lady Gaga-achtige outfit voorbij op een dito fietsje. Mijn interesse was gewekt. Het waren de Pet Shop Boys. Zoals ik al eerder schreef, ik ben een muzikaal fiasco, en daarnaast ben ik ook gewoon jong. Ik herkende ze niet. De hoogtijdagen van de Pet Shop Boys lagen wat verder terug dan de jaren negentig, als ik de enthousiaste reactie van mijn tante op de Pet Shop Boys kan peilen. (Note: ze heeft Sara al gezien)

Het optreden deed me denken aan een van mijn favoriete liedjes, waarvan ik er zeker minstens honderd heb. Maar dit nummer blijft een favoriet met fijne herinneringen. Love Etc. is een heerlijk zomers nummer, dat me altijd doet terugdenken aan een studiereis die ik maakte. In de zomer dat ik in mijn eerste studiejaar zat, draaide de radioman van de opleiding Journalistiek op elk mogelijk ogenblik dit nummer, waardoor iedereen het na een tijdje echt goed ging vinden.

Een aantal weken later vertrok ik met mijn groep naar Bratislava, een Oost-Europese relaxte stad. We bleven zes dagen en moesten iets maken over de Europese verkiezingen ofzo. Ik weet het niet meer. Wat ik nog wel weet is dat het er standaard rond de dertig graden was, we in een hostel verbleven, alles verdomd goedkoop was, en we elke avond cocktails dronken. En Love Etc. schalde regelmatig door onze slaapzaal. Mooie herinneringen.

Ps. Check de clip. Cool!
Bron foto: audiodrums.com

Geef een reactie

