Running #6

Blije ik

Blije ik na de 7k

De afgelopen week beleefde ik iets moois. Het was vrijdagochtend, ik trok mijn hardloopschoenen aan, keek naar het zonnetje en dacht: we gaan er voor. Ik besloot eens een keer een andere route te lopen dan mijn normale rondje. En ook vooral gewoon lekker een rustig tempo aan te houden. Mijn natuurlijke tempo. Ik zou proberen al mijn verwachtingen los te laten, en te genieten. Van het rennen, de zon en de muziek die in mijn oor schalde.

En wat er toen gebeurde overtrof mijn verwachtingen. Waar ik eerst bezig was met zo snel mogelijk aan één stuk mijn vijf kilometer af te werken, genoot ik van mijn omgeving. Ik liep langs het water, en voelde de zon op mijn huid. Ik moest een keer een minuutje wachten op een brug die openstond (!) en ik voelde me goed. Na nog een paar korte stops bij stoplichten, rende ik mijn wijk weer in. Vlakbij mijn studio keek ik op mijn Nike app. Ik had 7km gelopen! In een tempo dat sneller licht dan de afgelopen keren, terwijl het voelde alsof ik heel langzaam liep. Goed, ik heb even gepauzeerd bij stoplichten, maar toch. Wat een openbaring!

Afgelopen zondag stond er weer een hardloopsessie op de planning, maar die moest ik laten schieten. Het was namelijk het eerste van mijn drie verhuisweekenden. Er moest een vloer gelegd worden, en daarvoor moesten we al om kwart voor elf in Utrecht zijn. Ik wilde liever nog wat slaap pakken, dan een rondje rennen, en ’s avonds deden mijn benen zeer van het verhuizen. Ik heb dus maar besloten om er vrede mee te hebben dat ik komende drie weken twee keer per week hardloop, in plaats van drie keer. Een nieuw huis is immers ook belangrijk. En ach, dat hardlopen komt wel goed. Als ik er maar van geniet.

Een gedachte over “Running #6

Geef een reactie

