Kobo Touch ereader

Kobo Ereader

Ik heb een nieuw speeltje. En dat voor een meisje dat eigenlijk geen gadgetnerd is. Zo heb ik pas een jaar een smartphone (en heb ook nog een heel slechte uit weten te kiezen) en loop altijd kilometers achter op gadgetnieuws. Het duurde dan ook een jaar of drie na de opkomst van Ereaders tot ik de voordelen ervan in ging zien.

Laat ik alvast zeggen: ik ben een boekenmeisje. Als ik op vakantie ga, lees ik in een week makkelijk zes boeken. En als jong Miloutje had ik op mijn tiende de hele kinderafdeling al gehad. Tegenwoordig is het nog steeds een van mijn favoriete hobby’s: lekker wegduiken in een boek. En laat ik nou drie keer per week zo’n vier uur per dag reistijd hebben. Ideale tijd om te lezen. Maar dat gesjouw met de biografie van Steve Jobs werd me op een gegeven moment te gek. Er paste niets meer in mijn tas, en ik kreeg een halve schouderverzakking van het zeulen ermee. Ik zag op twitter dat iemand een ereader had. Ik besloot te researchen, en kocht er na een week of drie ook één. En wat ben ik er BLIJ mee!

Ik heb een Kobo ereader, en ik zie eigenlijk alleen maar voordelen ten opzichte van normaal lezen. Mijn ereader ziet er waanzinnig stijlvol en compact uit, en de batterij schijnt wel een maand mee te gaan (zo lang heb ik ‘m nog niet). Bovendien passen ontelbaar veel boeken op, die ook nog eens goedkoper zijn dan de papieren versie. Hij ligt heerlijk in de hand, en is niet zo zwaar als een gewoon boek. Het scherm is niet verlicht, zoals een computerscherm. De techniek is zo dat het ECHT eruit ziet als een boek, en dus krijg je geen vermoeide ogen. Het is gewoon net als lezen in een echt boek. Maar dan een boek waarbij je de lettergrootte kan aanpassen. Bovendien leest hij ook PDF’s, waardoor hij ook handig is voor je werk. Je sluit simpelweg je USB-kabel aan, sleept het bestand naar de ereader, en klaar ben je. Zelfs voor een technofoob als ik is dat te begrijpen.

Ik vind het werkelijk ideaal dat ik AL mijn boeken in altijd op zak heb. Als ik halverwege een boek ben, en ik vind het niets, dan kan ik zo overstappen op een ander boek. Wat ook leuk is: je kunt bij je statistieken zien hoe lang je gemiddeld over een pagina doet. En als je je boek weglegt (slaapstand), dan geeft hij de cover van je boek weer en hoeveel procent je al gelezen hebt.

De kosten voor een ereader vind ik echt meevallen. Een Kobo e-reader kost €99 en is te koop bij Libris. Ik vond het mijn geld dubbel en dwars waard, en heb elke dag weer zin om op mijn ereader te lezen. Had ik al gezegd dat hij MOOI is?

Ps. Oplettende kijkers zien dat ik bezig was in ‘De Leerling’ van Tess Gerritsen. Een review volgt morgen!

4 gedachten over “Kobo Touch ereader

  1. Ik heb dezelfde! In een witte variant. Mooi ding he. En Tess Gerritsen is mijn favoriet. Heb alles gelezen van deze schrijfster 🙂 Veel plezier met je reader!

  2. Ik heb sinds een half jaar ook een e-reader en ik ben er ontzettend blij mee. Ik dacht altijd dat het tegen zou vallen, omdat ik een echt boek lezen zo heerlijk vind, maar een ereader valt me toch enorm mee. Hij is licht, leest net zo fijn als een boek en ik heb altijd 200 boeken bij me zonder dat ik last krijg van mijn schouders. Fijn!!
    Ik ken de boeken van deze schrijfster niet, maar aan je review te zien, mis ik een hoop! Snel eens opzoeken dus.

Geef een reactie

