Running #7

Ik geloof dat ik mijn mojo een beetje kwijt ben. Dat zit zo: tegenwoordig ren ik nog maar twee keer per week, en sport ik daarnaast niet meer. Een aantal maanden terug sportte ik zes dagen per week(!) en dat vond ik eigenlijk heerlijk. Afgezien van de obvious buikspieren die je ervan krijgt, geeft het je ook een gevoel van eigenwaarde en krijg je een kick van de endorfine. Op dit moment werk ik drie dagen per week in Hoofddorp, en ben ik in de weekenden aan het klussen en verhuizen (overigens ook een goede work out). Dus heb ik nog maar twee dagen per week over om te hardlopen, en dat vind ik net iets te weinig.

Daarnaast ben ik een meisje dat niet goed tegen hitte kan. Nooit gekund ook. Er was een periode dat ik warmte totaal niet kon verdragen, mijn huid ging jeuken, en ik raakte in paniek. Huilerig stond ik ergens in de schaduw te hyperventileren. Inmiddels kan ik prima tegen de warmte, maar ik kan er absoluut niet in sporten. Dan word ik gek. You see, nog iets wat me hardlooptechnisch niet mee zat deze week. Geef mij maar achttien graden en eventueel een miezerbuitje. Of zelfs een lekkere regenbui. Niets beters dan afzien in de regen.

Woensdag was een rampzalige dag. Rende ik de keer ervoor nog 7(!) kilometer, nu ging het absoluut niet. Ik had het bloedheet, en sleurde mezelf door Tilburg in de volle zon. Ik nam een aantal korte wandelpauzes, waardoor ik me een mislukking voelde. Als klap op de vuurpijl viel ook mijn mobiel nog eens uit, dus ik heb geen idee hoeveel ik gelopen heb. Al wil ik dat denk ik ook niet weten..

Vrijdag ging het echter supergoed. Het was wederom warm, maar minder warm dan op woensdag, en ik ging best lekker. Hoewel vermoeiend, bleef ik doorzetten. Ik ging door een barrière heen, en bleef lekker lopen, waardoor ik uiteindelijk toch op ongeveer 5,5km uitkwam.

Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat het niet altijd goed gaat. En dat ik niet altijd zin heb, of tijd heb. Hoewel ik mezelf altijd weer veracht als ik weinig sport. Oh, well. Daar gaan we in Utrecht maar weer eens verandering in brengen. Nieuwe stad, nieuwe kansen. Nog één week.

Bron foto: JustKeep-Running.tumblr.com

6 gedachten over “Running #7

  1. Herkenbaar hoor, dat het niet altijd goed gaat… De ene keer voel je je alsof je de marathon aan kan, de keer op moet je op een stukkie van 5 km 7 keer stoppen. Hoort erbij! Doorzetten is het sleutelwoord…

Geef een reactie

