Acrylnagels

Let niet op mijn scheve middelvinger. Dat doe je nu dus wel, HOU OP.

Ik ben een enorme nagelbijter.

Zo, dat is er uit. Of althans: dat was ik. Tot ik er een jaar geleden zo genoeg van had dat ik aan de acrylnagels ging. Alles had ik geprobeerd. Van netjes lakken zodat ik eraf zou blijven, tot mijn nagels met anti-bite insmeren (maar ik wende aan de smaak), tot aan het proberen op wilskracht. Er was niets maar dan ook niets dat mij langer dan drie weken van het nagelbijten hielp.

Toen ik vorig jaar juni mijn rijbewijs haalde, beloofde ik mezelf dat ik acrylnagels mocht laten zetten. Maar dan wel heel natuurlijke, niet van die vierkante met hele kunstwerken erop. Inderdaad knap gemaakt, maar ik wilde het graag au naturel. Ik was meteen over the moon met mijn nagels, hoewel ik wel aan de lengte moest wennen. Typen doe je anders, je telefoon moet je anders gebruiken, en soms kun je iets niet openkrijgen omdat je nagels in de weg zitten. Vorig jaar september vielen een aantal nagels eraf, en besloot ik dat ik lang genoeg acrylnagels had gehad. Maar al snel raakte ik weer aan het bijten.

In December nam ik nog een maandje nagels, en switchte van nagelstyliste. Omdat ik met de andere nagelstyliste nooit een fatsoenlijke datum kon afspreken (ze was zo goed dat ze altijd heel druk was), ging ik naar een nagelstyliste in Tilburg. Bonasty. Wat een lieve leuke vrouw was dat. Met duidelijk verstand van zaken. Ze haalde mijn nagels eraf, en liet er een heel dun acryllaagje op, zodat mijn nagels nog wat sterker zouden zijn. Dat ging tijdenlang goed.

Totdat ik in mijn afstudeerperiode kwam en ook nog eens mijn oma overleed. Dat was wel erg veel stress in een keer, en ik begon weer te bijten. Zonde natuurlijk, en ik haatte mezelf dat ik zo zwak was om steeds weer te bijten. Na een tijdje besloot ik: nu gaan we voor de laatste kans. Ik liet opnieuw nagels zetten, en heb ze nu nog steeds. Mijn nagels zijn binnen no time ontzettend lang gegroeid (ja, mijn echte!) en vlak voor mijn verjaardag ben ik van plan mijn acrylnagels er af te laten halen. Dan is dat een nieuwe start. Een nieuw levensjaar, met dit keer lange mooie natuurlijke nagels.

Wat zijn jullie tips tegen nagelbijten?

Een gedachte over “Acrylnagels

Geef een reactie

