Hotspot: Super Döner

 Pizza

Als je me kent, of ooit het geluk aan je zijde had en de kans had om één minuut in mijn aanwezigheid te zijn, dan weet je dat ik leef voor pizza. De ronde Italiaanse uitvinding van god is het bloed in mijn aderen, de liefde van mijn leven, mijn raison d’etre. Ik vermoed dat ik mijn jonge leven al ergens tussen de zeshonderd en duizend pizza’s verorberd heb. Het laatste jaar alleen al eet ik er gemiddeld één of twee per week, zo godsgruwelijk lekker vind ik het.

Vroeger in vriendschapsboekjes schreven mijn vriendinnetjes standaard ‘patat’ of ‘pannenkoeken’ als het ging om favoriet eten. Bij mij was dit altijd al pizza, zo lang als ik me herinner. En hoe dit komt… ik heb geen idee. Ik kan me niet herinneren dat ik regelmatig pizza at als klein meisje. Sterker nog, er komt geen enkele herinnering bovendrijven.

Een goed pizza-adresje is voor mij dus noodzaak. In Etten-Leur heb ik er één, in Tilburg heb ik er één, en nu in Utrecht ook. Maar die in Tilburg heb ik het langste kunnen testen. Ik gok dat ik in Tilburg zo’n drie of vier vaste adresjes had, voordat ik bij Super Döner uitkwam. De reden is simpel: ze zaten verderop in de straat waar Vriend vorige zomer ging wonen en waren lekker goedkoop. Zes euro per pizza. Daar kun je amper voor koken.

Gezien het feit dat er geen enkele goede Italiaan is in Tilburg, en dit toch echt een dönerzaak, verwachte ik weinig van de pizza’s. Maar wat kwam ik daar op terug! De pizza’s zijn heerlijk smeuïg, en zit lekker veel kaas op, en ze worden gemaakt met goede ingrediënten. En dan niet dat halfslachtige, waar je één plakje ham op een pizza krijgt. Nee. Lekker. Veel. Ingrediënten. Combineer dat met de lage prijzen en een heel lief Turks(?) mannetje met rond hoofd en een snor dat altijd vraagt hoe het gaat als we hem tegenkwamen, dan heb je een favoriet adresje.

Mijn tip? Prosciutto en Funghi. Al zijn alle pizza’s die we probeerden echt lekker. Het gebrek aan Super Döner (in Superman-logo-stijl!) was een van de dingen waar ik tegenopkeek in Utrecht. Maar voorlopig heb ik een waardige opvolger gevonden. Gelukkig. Anders moest ik steeds naar Tilburg voor een pizza, en dat wordt toch ook wel sneu.

Waar zit jouw favoriete pizza-adresje?

2 gedachten over “Hotspot: Super Döner

  1. Ik had in Culemborg een hele goeie, waar ik zelfs nog gewerkt heb als telefoonmeisje. In Utrecht kwam ik naast een pizzeria te wonen (Nefertiti) en die was ook uitstekend. Toen ik ging verhuizen, was Il Mondo het dichtst in de buurt en die beviel ook goed! Is dat nu ook jouw favoriet? 🙂

  2. Jep, Il Mondo is mijn nieuwe go to place. En die hebben al een aantal bestellingen gehad ivm verhuizingen en geen bestek in huis hebben :). Zag dat het de beste pizzeria van 2012 was! Alleen jammer dat de pizza met zalm niet met gerookte zalm is 😦 Maar dat is ‘ie helaas bijna nergens.

Geef een reactie

