Films die ik nog wil zien

Normaal gesproken review ik op vrijdag een film, zodat jullie misschien een idee hebben welke film je dit weekend kunt kijken, of waar je absoluut geen tijd aan moet verspillen. Maar the truth is: de laatste tijd heb ik al een hele tijd geen films meer gekeken. Ontzettend jammer, want ik wil niets liever. Maar met al dat verkiezingsgeweld plantten Vriend en ik onze bips meestal gewoon achter de tv om wat debatten of opinieprogramma’s te volgen. BORING. En daarnaast zijn we nog steeds bezig met klussen aan ons huis. Dus een tripje naar Ikea komt ook wekelijks voor. En dan hebben we nog het freelance bestaan: zowel Vriend als ik zitten soms ’s avonds nog achter de computer te werken. Maar om de film-leegte enigszins op te vullen, deel ik met jullie welke films ik absoluut nog wil zien.


The Black Swan
Mijn lieve vriendinnetje E. blijft benadrukken dat ik deze film echt MOET zien. Om haar te quoten: ‘Hij is zo freaky, echt wat voor jou’. Ik geloof dat ik imagoissues heb. Anyway, deze film met Natalie Portman en Mila Kunis staat al jaren op mijn wishlist. Ik weet nog dat ik twijfelde of ik naar Black Swan of The Kings Speech zou gaan. Het werd toen de laatste (en daar had ik geen spijt van). Maar in een ver ver verleden was Milou ballerina, en het zwanenmeer is natuurlijk de classic onder de balletten. Must see dus.


To Rome with Love
Ik heb al eens eerder benoemd dat ik een grote liefhebber ben van Woody Allen. ‘One night in Paris’ vond ik echt onwaarschijnlijk leuk. Daarom werd ik helemaal vrolijk bij het vooruitzicht aan een film die drie van mijn favoriete elementen bevat: Woody Allen, Roberto Benigni en Rome. Zelf heb ik het geluk gehad Rome te bezoeken, al was dat helaas maar voor één dag. Rome staat dus hoog op mijn verlanglijstje. En films waarin een blik celebrity’s open wordt getrokken vind ik altijd vermakelijk (hoewel lang niet altijd goed). Mijn lust for Rome zal ik voorlopig maar even moeten stillen met deze film dus.


Alice in Wonderland
Zowel de originele versie, als die met Johnny Depp. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de originele versie. De laatste tijd heb ik een enorme drang naar deze film, en waarom weet ik niet. Als kind zag ik ‘m, en vond ik hem niet zo leuk. No wonder, er kwamen geen prinsen in voor, en er gebeurde allemaal crazy shit. Plus er kwam een psychotische kat in voor. Allemaal dingen die ik nu wel kan waarderen (zie Black Swan). Dus binnenkort geef ik de film een nieuwe kans. And I will love it, I’m sure.


Moulin Rouge
I’ve never seen it. Dat zegt genoeg.


Iets ouds
Casablanca, Pyscho, It’s a wonderful life, ik moet binnenkort weer eens een oude klassieker zien. Maar die vragen meestal veel van je concentratie. En tijd. En geduld. Want de hedendaagse films zijn vaak toch wat makkelijker om te kijken. Maar ik voel me altijd zo vrolijk na het kijken van een oude film. En dat is het wel waard.

Welke films staan op jouw verlanglijstje?

Bron foto’s: Film1.nl, kathymathys.blogspot.com, alice-in-wonderland.net, parijs.nu, whatculture.com, cococashmere.blogspot.com

2 gedachten over “Films die ik nog wil zien

Geef een reactie

