Hotspot: De Bakkerswinkel


Mijn eerste hotspot in Utrecht is een feit! Deze week kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn twee beste vriendinnetjes een high tea in Utrecht. Enige voorwaarde: ik moest de locatie uitzoeken. Ik kwam al snel uit bij De Bakkerswinkel. En hoe vond ik het daar?

Laat voorop staan dat ik nog nooit van mijn leven een hightea had gedaan. Daar moet je echt een reden voor hebben, vind ik. En een high tea doe je toch op een vreemd tijdstip: het is geen lunch, maar ook geen avondeten. Ik ben wel het type om ’s avonds lekker uit eten te gaan, maar ik was all up for it. Het was meteen een goed excuus om mijn twee beste vriendinnen mijn nieuwe woonplaats te laten zien (hoewel ze Utrecht al wel kenden ;-)). Mijn voornemens om gezonder te eten, vlogen even de deur uit. Want feest = feest. En feest staat voor mij gelijk aan eten. Lekker eten. Veel eten. IK. WIL. ETEN.

Geen geweldige kwaliteit foto, maar wel geweldige kwaliteit eten!

De Bakkerswinkel zit vlakbij Neude. Als je Neude oversteekt en de Voorstraat praktisch uitloopt, dan zit het na een tijdje aan je linkerhand. De Bakkerswinkel bestaat uit twee gedeeltes: de afhaalwinkel en de gewone winkel. Wij gingen naar de laatste. Bij binnenkomst heb je een heel schattige kleine ruimte met een handjevol tafeltjes en een oude toonbank. Een moment van lichte paniek overviel me: hoe konden wij in deze minuscule ruimte high tea-en? Maar toen we de trap af liepen, kwamen we in een soort bunker terecht. Een gewelfde ruimte, op kanaalhoogte. Het was lekker weer, dus het raam stond open, en als we onze hand naar buiten staken, konden we het kanaal voelen. Maar dat deden we niet, want dat is een beetje onhygiënisch als je daarna nog met je handen aan je eten gaat plukken. Bovendien. Waarom zou je?

Uitzicht

Het uitzicht vanuit de ‘bunker’

Het eten van de Bakkerswinkel. O Mijn God. Lekker! Allereerst krijg je een scone met room en zelfgemaakte jam (goddelijk!). Daarbij drink je thee en een fruitdrankje. Later krijg je een plateau met allerlei lekkere hapjes. Taartjes, quiche, broodjes, bonbons. Mjam! Het was echt heel lekker, en van goede kwaliteit. Daarnaast was het een gezellig tentje. De vormgeving van de kaarten was very Blonde Amsterdam, en overal stonden bloemen, en mismatchend servies. Het geheel deed heel hip en gezellig aan. De bediening was ook erg vriendelijk. Hoewel de winkel eigenlijk om vier uur sloot, liepen wij pas rond kwart voor vijf naar buiten. En ’s avonds hebben we niks meer gegeten, zoveel is duidelijk. Dikke aanrader! Ik ga zeker nog eens terug voor een lunch!

Locatie: De Bakkerswinkel, Wittevrouwenstraat 2 in Utrecht. Wij namen de Bakkerswinkel High Tea van 23,50 p.p.

5 gedachten over “Hotspot: De Bakkerswinkel

  1. Zie nu pas dat je op mijn commentaar gereageerd had, heb de melding gemist denk ik! Ik ging googlen op de bakkerswinkel omdat ik daar laatst geweest ben en toen herinnerde ik me dat jij er ook geweest was, zodoende kwam ik hier weer terecht.
    En het is inderdaad een super leuk tentje, met lekkere koffie!

    Ik woon niet in Utrecht, maar in Apeldoorn. Ik vind Utrecht heel leuk dus ben er wel eens te vinden, helemaal nu ik de bakkerswinkel heb ontdekt. JIj woont wel in Utrecht he?

  2. Pingback: My life in pictures #10 « writerinheels

Geef een reactie

