Dagje uit: Beekse Bergen

Net Coco. No, seriously!

Mocht je nog nadenken over een leuk dagje uit binnenkort, dan heb ik voor jou het antwoord: Beekse Bergen. Ik ben er al een aantal keer in mijn leven geweest en zocht op mijn verjaardag ook een leuk uitje. Een pretpark zat er niet in (Bobbejaanland was dicht, Walibi te noordelijk, de Efteling dit voorjaar nog geweest) en in een standaard dierentuin had ik geen zin. Ik wilde iets beleven. Dus kozen Vriend en ik voor de Beekse Bergen. Wat heb ik allemaal gedaan op mijn verjaardag?


De giraffe’s likten aan ons dak en onze voorruit. Waarom weet ik niet, dat deden ze bij elke auto. Ik vermoed vanwege de algen (?!). Het is in ieder geval onwaarschijnlijk grappig en bizar om ineens een giraffe aan je dak te hebben likken. Het zijn echt gigantische beesten! Eentje trapte bijna onze spiegel van de auto (per ongeluk). Godzijdank bleef die eraan, maar er zit wel overal giraffeslijm op te ruiten. Weer wat anders! πŸ˜‰





Het eerste deel van ons bezoek aan de Beekse Bergen, deden we de autosafari. In een auto rij je door het park, waarbij je heel dichtbij de dieren kunt komen. Dit is trouwens ook waar een jochie en zijn zwakzinnige moeder dachten dat ze uit konden stappen, waarna het jongetje in zijn arm werd gebeten door een cheetah (terecht). Wij zagen de cheetah vanuit de auto, en hij lag lekker te chillen in het gras. Het tweede deel van het parkbezoek deden we wandelend, en zo kwamen we bijvoorbeeld langs de tijgers. Op een gegeven moment kregen twee tijgers ruzie (vermoed ik) want ze brulden superhard naar elkaar. En het klonk precies als dat voorstukje dat je voor films ziet (alleen is dat een leeuw, maar goed). Zo hard, diep en indrukwekkend! Echt een oergeluid. Als een van de laatste dingen bezochten we de roofvogelshow. Het is zo spannend om die grandioze vogels zo dicht langs je voorbij te zien scheren. Bovenstaande jochies durfden niet recht op te zitten en doken ineen. Vriend bleef rechtop en kreeg daardoor een vleugel van een roofvogel in zijn gezicht haha. Kun je zien hoe dicht je bij de natuur komt.

‘S avonds at ik mijn verjaardagspizza: de pizza salmone van Lo Stivale in Etten-Leur (MYGOD ZO LEKKER). Op de bank bij mijn ouders verorberde ik nog een stukje taart, en ontving ik een aantal leuke cadeautjes. Al met al een geslaagde verjaardag dus. En mocht je twijfelen over de Beekse Bergen? Zeker naartoe gaan! Super leuk!

Ben jij er wel eens geweest?

Een gedachte over “Dagje uit: Beekse Bergen

  1. Herkenbaar dit πŸ™‚ ik ben er laatst ook geweest met mijn vriend, ik vind dierentuinen echt geweldig! Wij waren een keer in een oud, vies busje de autosafari gaan doen, dat vonden de giraffen heel leuk. We hebben de auto daar stilgezet en een half uur geluncht terwijl de giraffen het dak schoonlikten en alle andere auto’s foto’s maakten.

Geef een reactie

