Twee vegetarische recepten!

Omdat ik maandag al dweepte met vegetarisch eten, zal ik nu de daad bij het woord voegen en bewijzen dat ik inderdaad wel eens vegetarisch kook. En ik wil het jullie ook een stuk makkelijker maken met deze heerlijke recepten. Succes gegarandeerd! Echt. Beloofd. Pinky swear. Cross my heart. Enzovoort.

Pasta
Dit pastarecept plukte ik mee uit de Ekoplaza toen ik daar twee weken terug kwam. Ik wilde iets maken met Speltpasta, omdat ik daar goede dingen over gehoord had. En je gelooft het niet maar na het eten voelde ik me helemaal niet vol en opgeblazen zoals normaal na het eten van pasta. Ik voelde me licht en goed!

Ingrediënten:
1 courgette
1 paksoi
200 gram spaghetti (ik gebruikte spelt tagliatelle)
100 gram geraspte kaas
125ml crème fraiche

Snij de voet van de paksoistruik, was de stengels af en snijd de stelen en bladeren in reepjes van 1,5cm. Snijd de courgette in stukjes. Verhit olie of boter in de pan en roerbak de groenten drie minuten. Zet het vuur lager en laat ze in vijf inuten beetgaar worden. Roer de crème fraiche en de helft van de kaas erdoor en voeg zout en peper toe. Strooi de rest van de kaas over het gerecht en serveer het direct. Mjam!


Dit recept voor spinaziesoep met geitenkaas was het eerste recept dat ik uitprobeerde toen ik voor mijn verjaardag een staafmixer kreeg. Want ojee, wat wilde ik graag soepen maken. Zo graag, ik droomde er bijna over. Een soep is voor mij een van de ultieme tekens van een goede huisvrouw zijn: als je zelf de moeite neemt om een soepje te maken (in plaats van een blikje tomatencremesoep in de pan te mieteren), dan ben je een goede kokkin. Ik had niet verwacht dat deze soep goddelijk zou zijn. Ik dacht wel dat ‘ie gezond zou zijn. En lekker, waarschijnlijk. Maar goddelijk? Nee. Maar echt. ZOOO LEKKER. En zelfs Vriend (die niet van spinazie houdt) pakte nog een tweede kopje soep. Maak dit!

1 courgette
250 gram spinazie
1 teentje knoflook
3 eetlepels olijfolie
500ml water
1 bouillonblokje
Zwarte peper
Geitenkaas

Het recept vind je hier. Credit where credit is due. Echt. Zo. Lekker.

Ga je een van deze recepten uitproberen?

4 gedachten over “Twee vegetarische recepten!

Geef een reactie

