Film: Kung Fu Panda

Ik hou van animatiefilms. Zo, dat is eruit. Ik doe de hele tijd wel of ik dol ben op artistieke ingewikkelde films (is ook zo), maar ik zet net zo lief een luchtige animatiefilm op. Gisteravond was het al laat, en zochten Vriend en ik even een vrolijke film om bij te ontspannen. Al snel kwamen we uit bij Kung Fu Panda, één van de weinige animatiehits die ik nog nooit had gezien. Wat vond ik er van?
In eerste instantie was ik niet zo happig over een kung fu-film. Dat is meer iets voor mannen, en ik haal erg absoluut geen plezier uit. Een animatiefilm over dat onderwerp leek me dan ook niet zo leuk. Maar bij gebrek aan iets anders, zetten we de film toch maar op. En wat wassie leuk! Niet alleen zijn de animaties geweldig mooi gemaakt, ook de humor die erin zit, is hilarisch!

De visuals zijn echt prachtig, het is bijna alsof je echt in China rondwandelt. Ik had nooit enige vorm van interesse voor het land, maar sinds het zien van deze film, zou ik er best wel eens naartoe willen. Niet dat het vergelijkbaar en realistisch is (er wonen varkentjes met hoedjes), maar toch. De mythische sfeer weten ze goed te pakken. Behalve dit alles zit er ook nog wijsheid in de film. De wijze schildpad die zegt: There is no bad news, only news. Je kunt niet anders dan houden van zo’n film. Gaat dat zien!

Heb jij Kung Fu Panda gezien? Of de sequels? Wat vond je er van?

Bron foto: akminerva.wordpress.com

Een gedachte over “Film: Kung Fu Panda

  1. Pingback: Film: Despicable Me « writerinheels

Geef een reactie

