Hotspot: West

Toen West nog niet helemaal groen was..

Zo heb je geen hotspots in Utrecht en zo heb je er twee! Afgelopen week lakte ik mijn nagels rood, deed ik een mooi jurkje aan, en poetste ik het hele huis. Daarna bakte ik een taart (recept komt woensdag!). Daar kan maar één reden voor zijn. De schoonouders kwamen op bezoek. Ze hadden ons huisje nog niet (ingericht) gezien, en barstten van nieuwsgierigheid. Als favoriete (hoop ik) schoondochter gaf ik natuurlijk een rondleiding. Dat werd beloond met een etentje!
Mijn schoonouders zijn leuk. Echt leuk. En dat zeg ik niet alleen omdat ze ons uit eten namen. Ik heb hele leuke lieve schoonouders. Mijn Vriends vader is een beetje chaotisch, houdt van grapjes, maar is ook een heel geïnteresseerde warme man. Hij geeft trouwens Nederlandse les, dus zo nu en dan hebben we het over taal, en mag ik zijn toetsen lezen en advies geven. Dat klinkt heel suf, maar ik vind het leuk. Mijn Vriends moeder is een enorm lieve vrouw, die heel attent is, en waarbij je je meteen thuis voelt. Zij zit trouwens in de gemeentepolitiek. Toevallig bij de partij waar ik deze verkiezing voor koos. Kun je zien dat onze idealen overeenkomen. Toen ze ons mee uit eten wilden nemen, voelde ik me eerst een beetje bezwaard, maar ze wilden graag. Ze kenden wel een leuk tentje, zeiden ze. En dat was waar. Dat was West.

Aan de Vleutenseweg zit een gezellig tentje, het heeft wat weg van een kroeg. Het is helemaal groen aan de buitenkant, en doet echt heel knus aan. De kaart kent maar weinig keus, en dat is eigenlijk wel fijn. Wat nog beter is? Je kunt ook halve gerechtjes nemen! Ideaal dus. Ik nam als voorgerecht een halve rundercarpaccio, als hoofdgerecht een halve groentecurry en als nagerecht een halve mousse van witte chocolade.

Vooral de groentecurry was goddelijk! Zo gezond en zo pittig, met lekkere papadums erbij. Ik had er geen moment spijt van dat ik niet voor de saté koos. Ik voelde me ziekjes en wist dat ik me beter zou voelen na een groentecurry. En dat was waar. Het toetje was een beetje flauw, maar het voorgerecht was ook erg lekker. Het feit dat ik halve gerechtjes nam, betekende trouwens niet dat je weinig kreeg. De prijs-kwaliteitverhouding is supergoed! Voor ongeveer 16 euro eet je drie gangen met halve gerechtjes, en zit je vol.

Als je in Utrecht ergens gezellig een goedkoop en lekker hapje wilt eten, moet je zeker naar West!

Ben jij er wel eens geweest?

Bron foto: straatkaart.nl

Een gedachte over “Hotspot: West

Geef een reactie

