Recept: Vegetarische pizza

pizzaaaa

Zo nu en dan heb je zo’n dag dat je in de koelkast kijkt en denkt: ik heb zoveel groente over, wat MOET ik er in godsnaam mee? Die dag had ik gisteren. Er stond en lag nog een half bakje champignons, een halve courgette, uien, een groene paprika, wortels en bleekselderij. Toen kreeg ik (pizzalover #1) een goed idee: ik maak een vegetarische pizza. Superlekker en supersimpel om van je leftovers af te komen!

Wat ik gebruikte (voor 2 personen):
2 pizzabodems (neem die van de Albert Heijn met alleen tomatensaus uit de koeling. Too good to be true voor zelfmaakpizza’s)
1 klein blikje tomatenpuree
Wat water
Halve courgette
Half bakje champignons
1 paprika
1 ui
1 grote teen knoflook
1 zakje geraspte kaas
1 bolletje mozarella
Nog wat overgebleven fetakaas
zout, peper en Italiaanse kruiden

Verwarm de oven voor zoals op de verpakking van de pizzabodem staat aangegeven. Snij vervolgens alle ingedrienten klein. Ik deed de paprika in blokjes, en de courgette in vieren en de champignons in plakjes. Mix in een bakje de tomatenpuree met een beetje water en peper. Hierdoor wordt het wat beter smeerbaar. Bestrooi de pizzabodem met geraspte kaas. Je kunt het hele zakje opgebruiken, ik doe meestal 3/4e. Beleg de pizza met knoflook, ui, paprika, champignons en courgette. Doe er vervolgens wat fetakaas en mozzarella overheen. Als laatste kruid je de pizza met Italiaanse kruiden en eventueel zout en peper (vond ik niet nodig). Bak ‘m af zoals op de verpakking staat aangegeven.

Echt. Deze pizza is ZO LEKKER. ZO LEKKER DAT IK DE HELE TIJD IN CAPSLOCK WIL PRATEN. Je kunt er natuurlijk op doen wat je zelf wilt. Ik had ook nog wortels en bleekselderij, maar dat vond ik niet zo’n goede combi voor op een pizza.

Wat doe jij met leftovers?

2 gedachten over “Recept: Vegetarische pizza

Geef een reactie

