Online hotspot: Bodieboost

Een tijdje terug kwam ik via via op de weblog van bodieboost terecht. Hoe weet ik eigenlijk niet meer, maar de blog sprak me meteen aan. Ik interesseer me de laatste paar maanden erg in gezond eten, maar ik blijft het moeilijk vinden om mezelf te enthousiasmeren voor een rode linzen/quinoasalade met kikkererwten en hempzaadjes. Dan ga ik toch liever voor een lekkere groentenpizza of lasagne. Of een bord aardappeltjes met groenten en vis. Gelukkig is daar de blog bodieboost van de waanzinnig mooie, slanke en vrolijk uitziende Charlotte. Ze lijkt me gelukkig, gezond, en blij. En haar afvalmethode wekte mijn interesse. Afvallen op een manier waarbij je af en toe MOET snoepen? Count me in!
Afvallen. In principe hoef ik het niet. Ik zou oprecht niet eens weten hoeveel ik weeg, want ik heb me namelijk sinds begin dit jaar al niet meer gewogen. Mijn BMI is goed, dat weet ik wel. Maar goed, ik ben een vrouw en dat houdt in dat je altijd minstens twee kilo kwijt wil. Een foutje in de evolutie, daar schuif ik het op af. En dus spendeer ik sommige dagen in complete zelfhaat, omdat ik een lovehandle heb die maar niet weg wil. En ojee, dat is het einde van mijn carrière en sociale leven. Nouja, dat niet. Logisch gezien. Maar toch. Er ontstaat een vicieuze cirkel van heel gezond en soms te weinig eten, die daarna weer doorzet in een periode van veel snoepen. Ik zou graag eens een gezond eetpatroon hebben die me een gezonde en relaxte manier van omgaan met eten leert, en dat ik kan volhouden. Dat heb ik eigenlijk nooit gehad. Bodieboost lijkt die dingen te kunnen waarmaken, doordat je zelf kunt kiezen wat je eet. Wil je geen appel? Neem een banaan! Als je maar niet teveel van één productsoort (bijvoorbeeld zuivel) eet op een dag. Goed en slecht eten bestaat niet. Ha-le-lu-ja.

Dan naar de blog. De blog van Charlotte kent vele gastbloggers, en ik vind hem er vrolijk en toegankelijk uitzien. Allerlei verschillende aspecten komen aan de beurt, van celebrities, tot persoonlijke entries, en van recepten tot tips. Ik kijk er eens in de week op, om te zien hoe zij aankijkt tegen gezond eten. Haar levensstijl lijkt een no-brainer, een beetje van alles, maar vooral weinig suiker en pakjes & zakjes. I applaud that!

Ik kijk met spanning uit naar haar boek, en ben zeer benieuwd naar haar eetplan. Ik denk eraan om wat recepten van haar uit te proberen. Ik raad je aan zeker eens op haar blog te kijken. Wees niet bang om in een hypergezonde propaganda van zweverige biotypes terecht te komen (no offense): Charlotte maakt het toegankelijk. Haar motto: Stay fit and stay real.

Ken jij de afvalmethode of weblog van bodieboost?

Foto’s: Bodieboost.wordpress.com

9 gedachten over “Online hotspot: Bodieboost

  1. Hoi Dames!

    Superleuk echt deze blog! Dank en heel goed geschreven en echt precies uitgelegd wat BodieBoost is. Vind ik erg knap Milou.

    Het boek komt in november over 3 weken 😉 uit en daarin staat echt alles goed uitgelegd in detail hoe het werkt en hoe je slank en fit kunt worden en blijven in het echte leven.

    Ik ben er 7 kilo door kwijt en elke dag nog steeds dankbaar maar ook nu vele andere enthousiaste BodieBoosters die succesvol zijn afgevallen.

    Nou goed, allemaal helemaal leuk.

    Als je meer info wilt laat maar weten!

    Dikke kus Char!

  2. Pingback: IN DE PERS: 13102012 BodieBoost blog getipt als online hotspot door writerinheels « BodieBoost

Geef een reactie

