Self development october: Part II

Het is inmiddels al weer twee weken geleden sinds mijn post over self development october. Tijd voor een update dus! Hoe staat het ervoor met mijn beloften? Ben ik een superstrakke yogi met een zen-mind? Of lig ik met vier zakken cheetos in de goot te huilen over mijn figuur? Find out!

Mind
– Minstens een uur per week fictie schrijven.
Genadeloos gezakt hiervoor. Ik heb nog nul uur aan fictie schrijven besteed, ookal zou ik niets liever doen. IK. DURF. NIET. Wat nou als het stom is? (Ja, ik vind mezelf net zo stom als jij, wat betreft dit punt)

Body
– Alleen nog maar snacks in het weekend
Ehh. Nee. Ik moet zeggen dat ik wel aan het minderen ben, zo eet ik niet meer elke dag een toetje, en zijn er avonden dat ik niet snack. Als ik snack ga ik voor een mariakaakje, of twee. Maar zaterdag gaf ik een feestje. Wat er over is? Vijf flessen cola, een krat bier, veel flessen sterke drank, vier zakken chips, drie zakken nootjes, zes stokbroden, en veel kruidenboter. Yes. Dat wordt een uitdaging dus.

– Drie keer per week sporten
Het voelt als heel weinig, maar deze haal ik wel. Godzijdank. Dat zou er ook nog eens bij moeten komen. Ik heb dit weekend EA Sports Active 2 gekocht voor op de Playstation, een fitnessspel. Die ga ik dus voor jullie uittesten, en hopelijk haal ik daarmee mijn fitnessroutine naar een nieuw niveau.

Spirit
– Om tien uur ’s ochtends hebben gedoucht en aangekleed.
Hier is vooruitgang. Het lukt me niet elke dag, maar de meeste dagen ben ik fris en wel om tien uur ’s ochtends.

– Elke week één boek lezen.
Ik lees wel elke dag, maar soms zijn dit maar een paar bladzijdes. Dan is een boek van 380 bladzijdes best wel lang. Ik doe mijn best, en zie zeker een verbetering dat ik elke dag lees.

Money
– Twee extra opdrachten en elke dag een waardevolle blogpost
Afgezien van gisteren (kater & opruim-dag), heb ik elke dag gepost, en ik ben heel erg blij met de inhoud van mijn blogs. Gaat vooruit! Die twee extra opdrachten zijn in de pocket hoor, voor deze maand. We eten veel minder voor de tv (bijna niet meer), en nutteloze tv-avondjes komen minder voor. Dus all is well op dit gebied!

– 10% van elke paycheck naar een spaarrekening
Ik heb de afgelopen twee weken geen paycheck gehad, dus hierover kan ik niets zeggen.

Love
– Meer quality time samen
Dat lukt! We gaan minstens een keer in de week even lekker wandelen in de natuur, en spenderen weer wat meer tijd samen. Hooray!

– Niet meer in de spiegel kijken when wearing le panties
Deze hou ik ook redelijk goed vol, en ik voel me er goed bij. Niemand heeft er iets aan als ik mezelf genadeloos afwijs op hoe ik eruit zie (en ik zie er goed uit, echt, maar ik ben te kritisch).

– Negatieve gedachten weerleggen met positieve
Deze is lastig. Ik vrees dat het een challenge blijft (zie je die negatieve gedachte?). Maar toen ik me gister rot voelde over iets, ging ik naar mijn favoriete self help guru, en las er wat artikelen over. Ik voelde me instant vrolijker!

Hoe gaat het met jouw doelen?

Bron foto’s: Pinterest.com, connorfranta.tumblr.com, projecthealthybody.blogg.se, noblogjustinspiration.tumblr.com, wankfish.tumblr.com, iloveimgs.com

4 gedachten over “Self development october: Part II

Geef een reactie

