Online hotspot: Girlscene.nl

Mijn geschiedenis met Girlscene.nl gaat al lang terug, zoals je misschien vorige week hebt gelezen. Jaren terug was Girlscene nog Minettes, en volgde ik de website al. Ik las over celebrities, raakte bekend met mode en beauty, en publiceerde er mijn eerste artikel. Voor Girlscene zelf heb ik door de jaren heen ook een heel aantal artikelen geschreven, als ik niet druk was met het lezen van één van de vele artikelen die ze dagelijks zelf publiceerden.
Girlscene.nl is een supersuccesvolle website, gericht op meiden tussen de twaalf en tweeëntwintig (wilde gok). De belangrijkste onderwerpen? Fashion, beauty, lifestyle en celebrities. Er gaat (nog steeds) bijna geen dag voorbij dat ik niet even op Girlscene kijk, hoewel ik misschien gemiddeld nog maar één op de vijf artikelen echt bekijk. Grappig feitje: onder alle drie de hoofdredactrices heb ik zelf geschreven.

Ook het forum biedt veel afleiding, voor als je eigenlijk aan het werk moet zijn. Van dertienjarige meisjes die niet weten of die jongen uit hun klas hun nou leuk vindt of niet (want hij kijkt naar me), tot meiden met serieuze gezondheidsproblemen, tattooinspiratie, en gave webshop-tips: je vindt er alles.

Deze week had ik een afspraak met drie meiden van het forum. Ik woon nog niet zo lang in Utrecht, ken er weinig mensen en besloot: heck, why not? Drie andere meiden hadden ook wel zin om ergens een drankje te drinken. En hoewel ik veruit de oudste was, was het leuk om weer eens buiten de deur te zijn en de drie forummers te leren kennen. Alle drie heel verschillende meisjes met een eigen verhaal. Ik vind het altijd leuk om mensen achter een profiel of website eens in het echt te ontmoeten. En ondanks dat je iemand nooit eerder ontmoet hebt, heb je vaak wel veel gelijke interesses en raakvlakken.

Girlscene is een heerlijke website voor als je even een middagje niets te doen hebt en wat inspiratie op wilt doen voor je wintergarderobe, wilt weten wat dè nieuwe chickflick is, of hoe je die ruzie met je beste vriendin kunt oplossen. Kortom, never a duld moment op Girlscene.nl.

Hoe lang volgen jullie Girlscene al?

Bron foto’s: Girlscene.nl

6 gedachten over “Online hotspot: Girlscene.nl

Geef een reactie

