Recept: Nachoschotel


Mexicaans eten, daar doe ik een moord voor. Dat is best een slechte grap vanwege alle drugsmoorden die er plaatsvinden enzo. Maar ik maak geen grapje. Ik ben echt dol op mexicaans eten. Quesedila’s, burrito’s, taco’s, enchilada’s, nacho’s, laat allemaal maar doorkomen. Ik doe er een dot sour cream op, en bevind me in foodheaven. Daarom liep het water me dan ook in de mond toen ik dacht aan een nachoschotel die ik een tijdje terug bij Marieke zag. Ik maakte een aantal kleine variaties, en at hem van de week. Wat een succes!
Benodigdheden:
1,5 zak nacho’s
2 tomaten
1 paprika
3 bosuitjes
1 half blikje maïs
1 verpakking gerookte kip
1 zakje geraspte kaas
Sour cream
Salsasaus
Kruiden: komijnzaad, koriander, paprikapoeder en chilipoeder

Gooi driekwart van de nacho’s in een schaal. Snij alle groenten in kleine stukjes, en gooi de helft over de nacho’s. Doe de maïs erover, en daarna alle kip. Kruid de kip met alle kruiden, maar zorg wel dat de kip je mond niet uitbrandt doordat je er teveel chillipoeder opdoet. Doe er daarna nog een laag nacho’s op, de rest van de groenten en maïs, en strooi het zakje geraspte kaas erop. Vriend houdt van heel veel gesmolten kaas, dus wij gebruikten het hele zakje. Maar je kunt best wat minder gebruiken (laat het hem maar niet horen). Doe de schotel vervolgens ongeveer tien minuten in de oven, op 200 graden.

Met deze hoeveelheid eten doen wij trouwens twee dagen. Tip: eet er een salade bij. Dan voel je je net iets minder dik. Morgen gaan we weer aan de lijn (of niet, want ik ga pepernoten bakken met mijn beste vriendinnen).

Eten jullie wel eens nacho’s als avondeten?

Update 13-03-2013: Vanavond maakte ik hem Vegafied, omdat ik nu eenmaal vegetariër ben geworden. Je kunt hem als vega-versie maken zonder vlees, of je kunt vegagehakt gebruiken. Ook super lekker!

4 gedachten over “Recept: Nachoschotel

  1. aah nacho’s, love! Helaas krijg ik meestal teveel last van al die kaas. Bovendien wil ik altijd een grote dosis groente tijdens het avondeten. Maar, als snack wanneer er vrienden op bezoek komen is dit natuurlijk ideaal.

Geef een reactie

