Outfit of the week: Fifties fun



Heeft iemand ook moeite met het vinden van een winterjas? Ik wel. Het lijkt wel een vloek op mijn leven: ik kan geen mooie bank vinden, en nu lijkt ook mijn jassenzoektocht op een fiasco uit te lopen. Twee jaar terug kocht ik mijn laatste winterjas. Een mooie beige trenchcoat-achtige jas van H&M, double-breasted, een beetje military stijl. Maar wat een miskoop wat dat. Door het slechte model vielen de knopen er constant af. Na de tweede winter waarbij ik steeds opnieuw knopen moet aanzetten, gaf ik het op. Ik ga weer op zoek naar een nieuwe. Eisen? Geen knopen, warm en stijlvol. Maar voor nu sta ik nog in mijn blote armpjes op het balkon te poseren voor jullie. Uit liefde.







Dit jurkje is by far een van mijn favoriete jurkjes. Sinds ik het een jaar of twee terug kocht bij H&M draag ik het elke herfst/winter tot in den treuren. Waarom? Ik ben verliefd op het model. Ik voel me er vrouwelijk in, en het doet me heel jaren vijftig-achtig aan. En laat dat nou net mijn favoriete modetijdperk zijn. Daarnaast zijn de stipjes te schattig voor woorden, flatteert het model en is de stof lekker warm. Te warm voor zomer en lentemaanden, maar daarvoor heb ik weer andere jurkjes. Dat grijze mutsje zit trouwens ook elke winter echt aan mijn hoofdhuid gelijmd. Wat een fijn ding! Ieder zijn afwijking, zullen we maar zeggen.

Jurkje: H&M
Panty: H&M
Schoenen: Van mijn oma geweest
Mutsje: H&M
Ring:Ebay (denk ik)Wat vinden jullie van dit jurkje? Hebben jullie al een winterjas gevonden?

8 gedachten over “Outfit of the week: Fifties fun

Geef een reactie

