October self help month: Part III

 

Zo, het lijkt wel of ik met mijn ogen knipperde en heel oktober voorbij was. Hadden jullie dat gevoel ook? Inmidels is het dus November, en tijd om terug te kijken op mijn doelen van afgelopen maand: october self help month. Wat is er van mijn goals geworden?

Mind
– Minstens een uur per week fictie schrijven.
Dit gaat de goede kant op. Ik heb niet elke week een uur geschreven, maar ik ben wel twee dagen achter elkaar gaan zitten om een verhaalidee uit te werken. Toen zat ik weer even vast, maar ik heb verzonnen hoe ik dat op ga lossen. Het wachten is dus op een moment dat ik weer ga zitten tikken. Missie: Redelijk geslaagd.

Body
– Alleen nog maar snacks in het weekend
Vorige keer vertelde ik over een housewarming waarbij heel veel chipszakken zijn blijven liggen. En pepernotenseizoen is aangebroken. Dus… nee. Missie: Grandioos gezakt.

– Drie keer per week sporten
Sinds ik EA Sports Active 2 voor de Playstation heb, sport ik vier keer per week. Een opgave, maar jeetje, ik zag vandaag eindelijk wel resultaat. Hoewel mijn eetpatroon nog heel erg verbeterd kan worden, zag ik vandaag buikspieren waarvan ik niet wist dat ik ze had. Of het is de charmante belichting van H&M. Naast mijn vier workouts per week, doe ik ook nog een uurtje yoga op maandagochtend. Lekker actief dus! Missie: Heel erg geslaagd!

Spirit
– Om tien uur ‘s ochtends hebben gedoucht en aangekleed.
Dit lukt me meeste dagen niet, omdat ik ’s ochtends een half uur moet sporten (van de Playstation. En van mezelf). Maar daarna duik ik onder de douche. Het is dus een beetje geven en nemen. Op dagen dat ik niet sport, ben ik wel voor tien uur gedoucht en aangekleed. Missie: Beetje gezakt en beetje geslaagd

– Elke week één boek lezen.
Dit gaat goed! De afgelopen dagen heb ik veel in de trein gezeten en mijn boek is bijna uit! Echt een goed boek, trouwens. Maar daar lees je morgen over! Of ik een boek per week haal weet ik niet, maar ik lees elke dag wel, en dat is het belangrijkste. Missie: geslaagd!

Money
– Twee extra opdrachten en elke dag een waardevolle blogpost
Yes, ik blog elke dag. De laatste week heb ik een aantal keer zelfs twee keer per dag blogs geplaatst. Sinds ik op writerinheels.com blog, heb ik ook echt zin om mijn blog nog beter te maken. Die twee extra opdrachten heb ik ook binnengehaald, hoewel het niet altijd makkelijk is. Op naar nog meer opdrachtgevers deze maand! Missie: Hard gewerkt en goed geslaagd!

– 10% van elke paycheck naar een spaarrekening
Ik heb netjes van elke paycheck 10% overgemaakt voor mijn vakantie naar Amerika. Whoop whoop for me! Missie: Netjes volbracht

Love
– Meer quality time samen
Dit gaat goed. Hoewel we elke dag opgesloten zitten in een andere kamer, hebben we al een aantal uitjes gehad deze maand. Hoewel dat eigenlijk regelmatig de IKEA was, is het toch wel leuk om samen even weg te zijn. Nu ik dit schrijf ben ik alleen thuis trouwens, op een zaterdagavond, dus daar is misschien nog verbetering te halen, haha. Missie: Gaat goed

– Niet meer in de spiegel kijken when wearing le panties
Ja, dit gaat goed! De laatste dagen kijk ik wat vaker, omdat ik benieuwd ben naar het resultaat van mijn vierwekelijkse sportroutine. Vandaag keek ik pas voor het eerst echt. Ik moest wel, want ik probeerde een broek aan in de H&M. Met je ogen dicht gaat dat moeilijk. Maar ik was blij met wat ik zag. Vanaf nu gaan de oogjes weer dicht als ik in mijn ondergoed langs de spiegel loop. Het zou jammer zijn als ik weer te kritisch word, en mijn heldere beeld verlies. Missie: gaat awesome!

– Negatieve gedachten weerleggen met positieve
In mijn beroepsveld krijg je veel afwijzingen te verwerken, maar ik ben trots op hoe ik daarmee omga. Ik ben heel flexibel, en merk dat ik een echte doorzetter ben. Die positieve gedachtes kunnen altijd beter, maar ik leer mezelf goed kennen, en ben best trots op mezelf! Missie: Vooruitgang

Heb jij nog doelen die je wilt bereiken?

Bron foto’s: diinopanda.tumblr.com, google.com.br, zxcvm.tumblr.com, google.com.mx, google.com.br

8 gedachten over “October self help month: Part III

  1. Wow, lekker bezig Milou! Wat mij altijd helpt is een vision board maken- ofwel met gave kick ass foto’s van dingen die ik nog wil bereiken/doen, of gewoon old school met pen & papier. Bedenken wat er allemaal nog mogelijk is, geeft heel veel energie.

Geef een reactie

