Yoga #3: the saga continues


Nu ik de laatste tijd zoveel uren besteed aan sporten, vond ik het wel eens tijd voor een tripje naar de H&M. Ik moest niet alleen een extra sportbh hebben; een yoga-outfit leek me ook wel wat. Tot nu toe deed ik mijn wekelijkse maandagochtendyoga altijd in mijn ‘normale’ sportkleding. Een trainingsbroek en shirtje met vest. Maar ik wilde iets waarin ik meer bewegingsvrijheid had. En dat heb ik gevonden!
Voor het eerst in mijn leven probeerde ik een befaamde yogapants. Ookwel omschreven als ‘de beste broek ever’ omdat hij je billen er zo goed in uit laat komen. En daar heb ik natuurlijk geen moeite mee. Ik probeerde de broek in de winkel, en werd meteen verliefd. Wat een heerlijke zachte stof! En zo stretchy ook! Ik zocht er een lekker losvallend, maar warm shirtje bij. Als ik ergens een hekel aan heb bij yoga, dan is het wel zo’n strak opkruipend topje terwijl je net in de Downward Dog staat. Ik vond al snel bovenstaand shirtje, met gaten waardoor je je duim kunt doen. Niet alleen warm, maar ook heel praktisch: je shirtje blijft goed op zijn plaats hangen.

Mijn zeer geslaagde shoptrip hield trouwens niet in dat ik op tijd kwam voor mijn yogales. In mijn nieuwe winterjas (waarover later meer) scheurde ik door de regen naar de Oudegracht. Maar de stoplichten hadden er weinig zin in op maandagochtend, en dus stond ik vaker stil dan niet. Eenmaal aangekomen dropte ik mijn fiets voor het gebouw, en duwde tegen de deur. Op slot. Shit. Ik duwde er een paar keer tegenaan en probeerde paniekerig in mijn gedachten terug te halen of het soms een schoolvakantieweek was die ik had gemist. Maar nee. Yogalerares Ella kwam gehaast aanlopen en deed de deur voor me open. Ik mompelde iets over stoplichten die niet meewerkten, en haastte me de ruimte in. Iedereen zat al op zijn matje, in kleermakerszit. De kaarsjes brandden al. SHIT. Met schaamrood kroop ik in een hoekje op mijn matje en deed snel mee. Gelukkig kon ik goed meekomen, doordat de yogabroek veel flexibeler is dan mijn vorige broek. Bewegingen gaan veel makkelijker. Maar de volgende keer ga ik nog vroeger weg. Ik schaamde me dood!

Zo zie je maar, wat een nieuwe yoga outfit allemaal kan veroorzaken.

Hebben jullie een yogabroek?

6 gedachten over “Yoga #3: the saga continues

  1. 🙂 Die outfit ziet er echt comfi uit zeg! Ik heb zelf ook weleens yoga gedaan, en wat is dat inderdaad irritant als je shirtje opkruipt, je broek net iets te strak zit etc. En, ik vind het juist goed dat je nog naar die yogales bent gegaan, een beetje doorzettingsvermogen eh! 😉

Geef een reactie

