Yoga #4

Volgende week blog ik wellicht op dinsdag over iets heel nieuws, in plaats van over sport. Of niet. Of ik blog over allebei. I guess we’ll see huh?

Okee, laten we even overnieuw beginnen. Binnenkort begin ik aan iets leuks, waarover ik zal proberen wekelijks te bloggen. Maar tot die tijd deel ik mijn ervaringen met yoga. Met dit keer voor het eerst een avondklasje. Met maagzuur en een kreunende vrouw.
Normaal gesproken begint mijn week met een ontspannend uurtje yoga op de vroege ochtend. Dat zat er helaas dit keer niet in, want ik had iets nog leukers: een interview. In Rotterdam, voor een groot landelijk magazine. Hoe vaak ik het ook doe, ik blijf het leuk vinden. Iets minder leuk vond ik het dat ik bij Café Raoul in Rotterdam €11,25 moest afrekenen voor drie koppen thee. Heet water dus. Je kreeg niet eens de keuze uit een smaakje!!! Wat een walgelijke afzetters.

Maargoed. Genoeg daarover. Het hield in dat ik dus niet naar yoga kon, en ik besloot bij de avondles aan te schuiven. Makkelijker gezegd dan gedaan, want de les begin om 19:00. Een rot tijdstip dus. Zeker als je, zoals ik, altijd om kwart voor zes denkt: oooo, tijd zat. En dan om zes uur als een gek jezelf in je kleding hijst, en tegelijkertijd de tafel dekt.

Ik propte een broodje met kruidenboter en soep naar binnen, en racete zo hard als ik kon richting de gracht. Gelukkig was ik nog ruim op tijd. Ik kende natuurlijk niemand die er zat, maar dat maakte niet uit. Het was een mooie dag, en ik had er zin in. En dat broodje dat pas net mijn slokdarm had bereikt? Ach, dat ongemak kon ik wel vergeten. Totdat ik na een paar minuten zen met mijn ogen gesloten te zitten, ineens iemand hoor binnen komen. Een dame van begin vijftig, vol figuur, keihard hoestend. Ik deed verwoeste pogingen om niet uit mijn concentratie gehaald te worden. Het lukte redelijk.


Totdat de lastigere poses kwamen. En dan vooral degene waarbij je liggend op de grond met je knieën bij je voorhoofd moet hangen. Met je billen in de lucht dus. Er kwamen geluiden uit de vrouw alsof ze aan haar laatste adem was begonnen. ‘Jeetjemina’, verzuchtte ze. En dat terwijl ik probeerde in mezelf gekeerd te blijven. ‘Jezus’, kreunde ze. Je begrijpt, ik was er klaar mee.

Zometeen duik ik lekker met een boek mijn bed in. Kaarsje aan, op tijd naar bed. En dan zal ik meer zen zijn dan ik tijdens mijn hele yogales was. Ach, it happens.

Wat doen jullie aan zo’n concentratie-spelbreker?

Bron foto’s: today.deviantart.com, blog.freepeople.com, facebook.com

5 gedachten over “Yoga #4

  1. http://theselfhelphipster.com/?p=1773 . Ze zitten er gewoon tussen en hoe minder je je erop focused hoe beter. Ik herinner mezelf er altijd sowieso aan dat ik maar 90 minuten met zo iemand opgescheept zit, en zijzelf 24 uur per dag, all day, every day. En wat me ook helpt Bikram’s quote!

    “Nothing can steal happiness, peace away from you: if anyone does make you angry, you are the loser; if someone can allow you to lose peace, you are the loser”

Geef een reactie

