10 happy things

Laatst lag ik in bed. Ik maakte me zorgen. Over de toekomst, over het verleden, over dat vetrolletje, nagelbijten, wil ik wel een tattoo, jeetje wat een dure maand en moet ik niet eens naar de dokter met dat ene probleem? Je kent het wel. Ik ben een piekeraar. En hard voor mezelf. Mijn vriend omschrijft het alsof er een nazi in mijn hoofd zit die alles wat ik doe afkeurt. Ik noem hem Heinrich. Heinrich is niet langer mijn vriend. Want ik besloot: vanaf nu staat alles in het teken van gelukkig zijn. En dus zijn hier tien dingen die me blij maken. Let the happiness begin!

– Een uurtje lezen in een leuk boek 
Veel en veel beter dan een uur doelloos zappen tussen ‘Love in the Wild’ en een aflevering Friends die ik al vier keer eerder zag

– Pizza 
Ja, sorry. Het is misschien niet heel zen enzo,maar ik word dus echt blij van mijn favoriete eten: pizza.

– Dagdromen
Ik spendeerde vroeger hele dagen aan dagdromen en bedacht me vorige week ineens dat ik dat nog maar weinig doe. Dus bij deze zet ik in: the revival of the daydream!

– Schrijven
Bloggen, interviews, artikelen, commerciële dingen, maar vooral fictie. Het knutselen met woorden tot er een mooi verhaal op papier staat. Je mag me er voor wakker maken.

– The Law of Attraction
Gek genoeg vergeet ik dit vaak. Maar elke keer als ik weer lees over de weg naar geluk & succes, voel ik een kriebel in mijn buik. Inspiratie, ofzo. Lezen over hoe gelukkig je kunt zijn, maakt me blij, optimistisch en dankbaar.

– Wandelen in de natuur
Of in de stad. Maar het liefst in een bos, of aan het water. En dan praten met Vriend. De meest diepgaande gesprekken en plannen voor de toekomst komen op tafel, terwijl de wind door je haren suist.

– Dagje/avondje uit
Ik word dus echt heel blij van dagjes thuis. Stilzitten is eigenlijk niets voor mij, ik wil always on the move zijn. Een avondje eten met vriendinnen, een filmpje pakken of een dagje/weekendje een nieuwe stad ontdekken, ik doe het tegenwoordig veel te weinig!

– Verse bloemen
Op mijn slaapkamer staat altijd een bos verse bloemen. Het is een kleine uitgave, maar doet zo’n wonderen voor mijn humeur. Ik word altijd blij als ik dat bosje bloemen zie staan. Zo’n vrolijke kleur, zo mooi!

– Een schoon en gezellig huis
Vriend en ik zijn allebei druk. En we hebben allebei veel kleding. En we zijn allebei geen grote huishoudfreaks. Dat houdt in dat de vloer nodig weer een stofgezogen dient te worden, de plankjes afgedaan worden, en er nog een stapel was ligt te wachten om gestreken te worden. Ik mis mijn moeder.

– Nieuwe schoenen (en kleren, en sieraden, en tassen, en nagellak, enz enz)
Tja, what can I say? Ik word echt blij als ik een mooi nieuw paar schoenen, een prachtig jurkje, een geweldige tas, of een hip nagellakkleurtje zie. Dat zenuwachtige moment dat je niet kan wachten op het te proberen. Heaven!

Wat zijn jullie happiness-momenten?

Bron foto’s: bling-blingdreamgirl.tumblr.com, tumblr.com, yourmybeautifuldisaster96.tumblr.com, perfect-daydreams.tumblr.com, iwishihadanocean.tumblr.com

4 gedachten over “10 happy things

  1. Ik herken mezelf wel erg in je beginstukje. Een quote die ik sinds kort vaak tegen mezelf herhaal is: whatever is meant to be, will be. Dit geeft mij wel wat meer rust en haalt die vervelende nazi uit mijn hoofd haha. Fijn lijstje ook!

  2. Herkenbaar! Wat heb je fijne momentjes beschreven trouwens. Ik word zelf heel blij van een goed gelukt, zelf gekookt eten, vooral als mijn vriend het ook heel erg lekker vindt. En ook van een schoon huis, mijn mooie uitzicht op het park, zomaar met mijn moeder bellen. Etcetera!

Geef een reactie

