Bodieboost #1

Deze post luidt het begin van mijn BodieBoost-carrière in. Vanaf deze week blog ik elke week over mijn ervaringen met BodieBoost. Hoeveel ben ik afgevallen? Wat heb ik gegeten? Wat vond ik moeilijk? Gister begon ik aan mijn avontuur, en ik deel met je waarom ik meedoe. Want: ‘jij bent toch helemaal niet dik?’. Nee, dat klopt.

Ik BodieBoost om drie redenen:

1. Omdat ik bijna niet kan geloven dat je zoveel mag eten (en snoepen!) en toch nog een halve of een hele kilo afvalt. Dat ik kan lunchen met twee broodjes met brie, of ontbijten met griekse yoghurt, en elke avond een handje gezouten pinda’s. I mean, hello? For real?

2. Wat me brengt bij dit punt. Ik weet niet meer hoe ik normaal moet eten. Sinds mijn vijftiende heb ik een ongezonde relatie met voedsel. Het is mijn grootste vriend, en mijn grootste vijand. Ik heb periodes mezelf uitgehongerd, en periodes alles gegeten wat zich bevond in een omtrek van 100m. En daarna huilen omdat ik geen zelfcontrole had. Je snapt het. Ik weet niet meer wat gezond en ongezond is, en daarom heb ik een methode als BodieBoost nodig om mijn vooroordelen gedag te zeggen en het eten weer te zien voor wat het is: eten.

3. Ik ben inderdaad niet dik, zoals ik al in mijn beginpost zei. Mijn BMI is hartstikke prima. Maar toch zou ik nog graag een kilo of drie/vier eraf willen. Dan zit ik weer terug op het gewicht dat ik drie jaar geleden had, toen ik heel trots was op mijn lichaam en me goed voelde.

Zondag pakte ik de weegschaal. Een eng moment, vond ik. Want ik had mezelf al sinds februari niet gewogen. Elke keer dat ik me woog, bleef ik ermee bezig in mijn hoofd. Dan was ik teleurgesteld dat ik zwaarder was dan een paar jaar terug, of verbond ik mijn hele zelfvertrouwen aan een nummertje op een weegschaal. Dat wilde ik niet meer, en dus woog ik mezelf niet meer. Dat beviel goed! Maar de laatste tijd was ik nieuwsgierig naar hoeveel ik woog. Dus zondag was daar het moment. En dat was goed nieuws! Een kilo minder dan verwacht. Hoewel ik wel denk dat de weegschaal wat te licht staat ingesteld hoor, maargoed. There’s no way of knowing that, now can we?

Maandagochtend mat ik mezelf op, en die resultaten zeiden me niet zoveel. Alleen dat ik waarschijnlijk relatief veel vet voor mijn gewicht heb. Dus dat is ook wat ik vooral kwijt wil, dat kleine spekrandje.

Ik begon mijn maandag met een flinke bak Griekse yoghurt met bosbessen en agavesiroop. Omdat ik moest haasten, heb ik er geen foto van genomen. Dat was lekker, en lang geleden bovendien! Ik deed daarna een uur yoga, en pas rond elf uur had ik weer honger. En dus nam ik een banaan. Rond half twee ging ik aan de lunch: twee bruine bolletjes met brie. Een beetje te droog naar mijn smaak, maar verder prima. Om vier uur nam ik een half bakje cherrytomaatjes, en rond half zes had ik barstende honger. Om zeven uur stond het avondeten op tafel: tagliatelle en varkenshaas, pesto, broccoli, champignons en ui. Heerlijk! ‘S avonds nam ik nog een handje gezouten pinda’s, en de dag zat er al weer op.

Al met al vond ik het heerlijk. Ik heb een beetje honger gehad zo nu en dan, maar wel lekker veel water en thee gedronken. Ik ben dus best tevreden met het resultaat van dag 1 en hoop jullie volgende week te kunnen meedelen wat het resultaat is!

Afgevallen: –

Doen jullie ook mee aan Bodieboost?

7 gedachten over “Bodieboost #1

      • Ik dus ook niet en was paar dagen terug ook echt ‘down’ en voelde me ‘dik’. Eigenlijk voel ik me sinds vandaag weer wat positiever over de methode. Maarja, als je al die mensen ziet die zijn afgevallen… dan moet het werken. Dat is inderdaad lang wachten ja!

  1. Leuk om je eerste verslagje te lezen. Je hebt al best veel verwisseld! Leuk om te lezen. Ik heb me vrij strikt overal aan gehouden tot nu toe, maar wil ook meer afwisselen. Gaat toch wel een beetje vervelen op dag 5 haha. Ben trouwens wel heel enthousiast over de menu’s. Echt alles wat ik heb gemaakt was lekker!

    Heel veel succes!!

Geef een reactie

