Recept: Pasta met varkenshaas en pesto


Ik ben niet zo’n geweldig grote vleeseter. Ik hou niet zo van het idee dat er beesten dood zijn gegaan voor mijn eten. Maar vis eet ik dan weer wel, en ik weet heus wel dat ik hartstikke hypocriet ben. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik bijna alleen maar vispasta’s eet. De befaamde macaroni met gehakt is me als kind tweewekelijks door de strot gedouwd (echt, wat was DAT vies), dus bij de gedachte aan vlees en pasta ren ik meestal huilend weg. Maar deze pasta was lekker. Ik geef je het recept, en let vooral niet op mijn snelle mobiele foto hierboven. Dat doet het gerecht geen eer aan!

Dit recept is oorspronkelijk een BodieBoost recept, want: ik doe mee! Maar ik besloot dat het zonder saus wel een beetje saai werd, dus ik voegde pesto toe (twee eetlepels, zoals mag) en een uitje (wat eigenlijk niet mag, maar hee, what harm does an union?).

Nodig voor 2 personen:
Varkenshaas 300 gram
1 stronk broccoli
1 bakje champignons
1 ui
4 eetlepels pesto
2 tot 3 handjes tagliatelle per persoon

Snij alle groenten en het vlees in kleine stukjes. Zorg dat de broccoliroosjes gewassen zijn. Kook ze totdat ze gaar zijn. Zet vervolgens de tagliatelle op, en kook het volgens de verpakking. Bak nu de champignons en ui in olijfolie. Zet daarna het ui-champignonmengsel even aan de kant, en bak de varkenshaas een minuut of zes. Gooi op het laatst de champignons, uien en broccoli erbij. Schep de pesto erdoorheen en serveer met de tagliatelle. Breng op smaak met peper en zout.

Heerlijk, echt waar! Must try!

Lijkt dit recept je lekker?

4 gedachten over “Recept: Pasta met varkenshaas en pesto

Geef een reactie

