Favorites: 5 lievelingsseries

Ik ben helemaal niet zo’n seriemeisje. Tenminste, ik hou ervan. Maar als je me vergelijkt met bijvoorbeeld Annemerel, dan sta ik zielig huilend in een seriehoekje. Zo nu en dan denk ik: Oke, Milou. Nu gaan we echt een serie volgen. Om er paar maanden later achter te komen dat seizoen twee al wordt uitgezonden en ik nog nieteens aan seizoen 1 ben begonnen. Tja, dan wil ik niet dat hele eerste seizoen terugkijken, want daar heb ik geen tijd voor/zin in. Ik ben hopeloos. Maar er zijn een aantal series die ik met liefde volg.


1. Dexter
Hmmm, die zware stem die in mijn oor fluistert ‘I need to kill’, daar krijg ik het dus echt warm van. Ik zou spontaan in plastic gewrapped op een tafel gaan liggen. Mijn vriend keek deze serie eerst. Hij zei: ‘Ik denk dat je dit vet vindt’. En hij had gelijk. In het begin was ik huiverig over het feite dat er veel bloed in voorkwam, want dat vond ik immers een beetje naar. Maar dat trok na het zien van de eerste aflevering al weg. Wat was dit cool! Zo spannend en leuk. Helaas vind ik het steeds minder leuk worden, maar ik kijk nog wel. Altijd hopend dat het weer spannend wordt.

Kijken: Als je houdt van series met spanning en lijken
Niet kijken: Als je niet van moordenaars of bloed houdt

2. Sex and the City
Does this need an explanation? Ik ontdekte Sex and the City pas redelijk laat, in het laatste jaar van mijn middelbare school volgens mij. Toen was de serie al gestopt. Een van mijn beste vriendinnen had de befaamde ‘shoebox’, en ik was natuurlijk superjaloers. Ik had vrijwel alle afleveringen via youtube al eens gezien, maar hoe gaaf zou het zijn om zo’n box te hebben? Sinds ik hem heb (gekocht van mijn eigen zuurverdiende bijbaantjesgeld), kijk ik elke paar maanden weer een reeks afleveringen. Als ik gestrest ben, is dat het enige wat me écht rustig krijgt. Mijn vier vriendinnen, op wie ik allevier evenveel lijk.

Kijken: Duh, het is de beste vrouwelijke serie ooit gemaakt.
Niet kijken: Als je niet van vrouwenseries houdt

3. The Rachel Zoe Project
Mode en ik zijn vriendjes. Hoewel ik niet de grootste fashionista ben die er rondloopt, haal ik wel degelijk heel veel liefde en plezier uit mode en trends. Ik wou dat ik een groter shopbudget had, dan liep ik allang op die Louboutins, met een Chanel 2.55 aan mijn arm. Maar hee, ik mag dromen. En dan vooral als The Rachel Zoe Project opstaat. Is er iets beters dan zien hoe zo’n wereldje van glitter en glamour er van binnen uitziet? Hoe de oscar-jurken van celebrities worden samengesteld? Wie wat draagt? Echt, ik krijg een fashionorgasm van het zien van alle mooie spullen in The Rachel Zoe Project.

Kijken: Als je dol bent op mode
Niet kijken: Als het je koud laat welke jurk Cameron Diaz naar de Oscars draagt


4. Grey’s Anatomy
Niets irritanter dan iemand die spoilers weggeeft. Zo weet ik dus al van twee karakters dat ze dood gaan, terwijl ik zelf nog in seizoen zeven zit. Annoying! Maargoed, ik moet zelf maar opschieten. Ik heb het nooit zo op rages, dus startte ik pas afgelopen zomer met Grey’s Anatomy. Ik woonde in mijn eentje in Utrecht op een studentenkamer waar ik verder niemand kende. Dan gaat het hard met je serie, kan ik verklappen. Sindsdien kijk ik soms een aflevering, maar ik probeer er nu weer elke dag eentje te kijken. Ik moet immers helemaal bij raken!

Kijken: Als je houdt van een goede ziekenhuisserie
Niet kijken: Als je niet van ingewanden en operaties houdt


5. Family Guy
Een vreemde eend in de bijt. Ik hou van shows met harde en flauwe humor. Heb ik ook. En het leuke aan Family Guy is dat ze vaak de maatschappij ook op de hak nemen. Dat doet South Park natuurlijk ook, maar op een of andere manier vind ik dat totaal niet grappig. Na een tijdje wil ik gewoon iets naar die irritante pratende kinderpoppetjes gooien, Bij Family Guy niet. De karaktermix is gewoon hilarisch, net als de befaamde flash backs van Peter Griffin.

Kijken: Als je houdt van harde humor
Niet kijken: Als je snel op je teentjes bent getrapt

Welke series kijk ik nog meer graag (maar volg ik niet)?: The Big Bang Theory, Friends, Scrubs, King of Queens.

Waar ik niet van hou? Ik kijk geen Gossip Girl (nooit verder gekomen dan de eerste aflevering), The Walking Dead (zombies, brrr), True Blood (heb niets met vampiers), The Killing (na een paar afleveringen afgehaakt), Borgen/Breaking Bad/enz enz. De laatste paar ben ik simpelweg nooit aan toegekomen. Stiekem kijk ik toch liever films!

Wat zijn jouw favoriete series?
Bron foto’s: dvds-home.com, mariacarlainwonderland.com, inthegame.nl, psychologycorner.com, thejoyfulthingsinlife.blogspot.nl, wehearit.com

8 gedachten over “Favorites: 5 lievelingsseries

  1. SATC vind ik echt een geweldige serie 🙂 Jammer dat ie is afgelopen… Ik volg the big bang theory, modern family, last resort, the good wife, up all night, GG en two and a half men. Maar ik heb ook geen tv 😛 Dus dat is waarschijnlijk de verklaring voor deze best wel lange lijst…

  2. Mijn favoriete series: Six Feet Under, Mad Men, Homeland, The Soprano’s en Girls (= eigenwijze SATC). En als ik wil lachen kijk ik New Girl, Californication en Entourage.

    Lost heb ik ook een paar seizoenen gevolgd maar ik werd een beetje gestoord dat de ontknoping zo lang op zich liet wachten, het werd steeds ongeloofwaardiger. Verder zijn al die typische vrouwenserieus als Gossip Girl, Pretty Little Liars, Grey’s etcetera ook niet aan mij besteed.

    Aan Dexter ben ik nooit begonnen terwijl ik van iedereen hoor hoe goed het is. Newsroom en Borgen (= Zweeds) heeft vriend gedwonload en daar wil ik tijdens de feestdagen aan beginnen, lekker een marathon houden 🙂

  3. Leuke series! Ik volg er ook een heel aantal:
    Grey’s Anatomy, New Girl, Gossip Girl, Big Bang Theory, How I met Your Mother, Heroes, Modern Family, Doctor Who, Glee en Cougar Town. Ik weet wel wat doen met mijn tijd hoor 😉

Geef een reactie

