BodieBoost #2


Jawel, we hebben het overleefd: week 1 van Bodieboost! Wat heb ik gegeten? Had ik honger? Heb ik valsgespeeld? En belangrijker: ben ik afgevallen? Je leest het allemaal in deze blog.
Mijn allereerste week BodieBoost was geen heel conventionele. Op maandag begon ik vol goede moed aan het dieet, en het beviel me goed. Ik had de eerste paar dagen soms honger, maar dat werd minder naar mate de tijd vorderde. En elke avond een bakje gezouten pinda’s. Daar zeg je toch geen nee tegen?

Als ontbijt nam ik elke ochtend griekse yoghurt met fruit, een ontbijt dat ik een paar maanden terug elke ochtend at. Geen probleem dus. Eigenlijk moest je magere yoghurt eten, maar ik geloof niet in magere producten, dus ik ging voor lekkere volle yoghurt. Lunch werden twee bolletjes met Brie, omdat ik geen gewone kaas lust. Ik vroeg me elke lunch weer af of ik wel echt zou afvallen van dit dieet. Elke dag pinda’s en brie? Not sure about that one.

Maar wel een goede test, om vooral veel volle producten te eten en kijken of ik afval. Qua avondeten zag ik vanalles op mijn bord verschijnen, maar vooral veel groenten. Aan het eind van de week had ik verkrampte handen van al het snijden. Van wraps met falafelballetjes, tot pasta, tot soep met gerookte zalm (yummm): alles ging met plezier mijn maagje in. Op donderdag was daar dan mijn geliefde jokermomentje: een bakje truffelpepernoten! De hele week naar uitgekeken, en de dag zelf kon het me niet eens veel meer schelen. Maar genoten heb ik zeker!

Het was lastig voor me. Ik was namelijk niet thuis. Normaal gesproken wel, maar gezien het feit dat mijn twee beste vriendinnetjes allebei hetzelfde weekend jarig zijn (handig voor mij!), bleef ik een weekend bij mijn ouders. Op vrijdag schoof ik aan bij de gourmet van vriendin 1. Ik had alles precies zo uitgekiend dat ik nog een portie koolhydraten, een portie groenten en twee portie eiwitten over had. Ik denk dat ik iets te weinig groenten en iets teveel koolydraten op heb, maar over het algemeen ging het niet slecht.

Op zaterdag schopte mijn schema zichzelf in de war toen ik de hele dag voor mezelf moest plannen. Mijn ouders hadden weinig in huis, dus dat hield in dat ik pas halverwege de dag tijd had om de resterende boodschappen te kopen en pas om vier uur lunchte met een salade. ’s Avonds aten we tosti’s, waarvoor ik twee porties koolhydraten, een zuivel en een eiwit-portie nodig had. In de bioscoop genoot ik van mijn tweede jokermomentje: een bakje popcorn. Zondag volge ik mijn schema weer, en schepte ik ’s avonds één bord lasagnette op. Iets te weinig groenten, maar ik had er zelf geen controle over en dan geldt de één bord-regel.

Vandaag heb ik me pas gewogen, technisch gezien een dag te laat. Maar ik wilde me niet thuis wegen (want: andere weegschaal). Sceptisch stapte ik op de weegschaal. Ik zou vast aangekomen zijn, als enige op de wereld, van dit dieet.

Het resultaat: – o,5 kg!

Yes! Ik ben blij! Zoals verwacht maar een halve kilo omdat ik al een prima BMI heb. En toch afgevallen! Nu heb ik extra veel zin in de week die komt.

Doen jullie aan BodieBoost?

19 gedachten over “BodieBoost #2

  1. Wauw wat super!! Met al die lekkere dingen gewoon… Ik blijf ook steeds skeptisch van het eten wat je mag eten en gewichtsverlies 🙂 Ik ga morgen wegen.. Ben skeptisch, omdat ik dit weekend veel koffie op heb, mijn buik van slag is en ik te veel jokers op heb. Doe jij trouwens nog iets van sport er naast? 🙂

  2. Wat goed! Ik moest heel erg lachen bij deze zin: Sceptisch stapte ik op de weegschaal. Ik zou vast aangekomen zijn, als enige op de wereld, van dit dieet. Hahaha. Wel echt goed hoor. Je hebt inderdaad al een gezond BMI dus dan is het veel lastiger om af te vallen dus 0,5 is super goed. Helemaal als je bedenkt hoe lekker jij gegeten hebt. Die broodjes brie mmmm

  3. Wat een mooi resultaat! Nu ik dit dieet overal lees begin ik wel benieuwd te worden. Ik ben wel benieuwd, waarom geloof je niet in magere producten? Ik zelf gebruik uitsluitend magere zuivelproducten omdat ik geloof dat het mijn darmen rustiger maakt, maar eet wel veel (ongezouten) noten om toch wat vet binnen te krijgen.

  4. Ik begrijp dat de recepten worden voorgeschreven wat je moet eten? Erg handig, alleen doordat ik nog thuis woon eet ik wat de pot schaft ’s avonds. Is het dan haalbaar om dit te volgen? Super goed dat je 0,5 kg bent afgevallen! Ga zo door 🙂

    • Hai Naomi! Goede vraag. Ik heb laatst dezelfde vraag gesteld in een interview met oprichster Charlotte (komt 1 januari online op Girlscene.nl). Het antwoord: ja. Ten eerste willen misschien je ouders wel meedoen aan het eten. Het zijn simpele gerechten, je eet vaak gewoon aardappelen met groenten en vlees. En ook qua ontbijt en tussendoortjes (groenten en fruit, en als ontbijt yoghurt) doe je niets geks. Je kunt ook alle families met elkaar ruilen. Dus stel: jij hebt als lunch alleen boterhammen ipv pistoletjes, dan is dat prima want het zijn allebei familie koolhydraten. Qua avondeten als je ouders niet mee willen doen: het gaat om het feit dat je elke dag van de vijf families twee porties binnenkrijgt. Daar kun je de rest van de dag op aanpassen. Als je weet wat je ’s avonds eet met je ouders, bijvoorbeeld pasta met vlees en groenten (portie koolhydraten, portie groenten, portie eiwitten en evt tomatensaus dat als smaakmaker telt). Dan heb je voor de rest van de dag nog over: 1 portie koolhydraten, 1 portie groenten, 1 portie eiwitten, 2 porties fruit en twee porties zuivel. Je zou kunnen lunchen met twee boterhammen met kaas, ontbijten met yoghurt met fruit, en als tussendoortjes: een stuk fruit, een stuk groenten en na het avondeten nog een handje pinda’s (eiwitten). Snap je het zo een beetje? Zeker haalbaar dus!

Geef een reactie

