Film: Skyfall

Laten we meteen maar met de deur in huis vallen:

Ik had nog nooit een James Bond-film gezien.

Zo, nu dat uit de weg is, kunnen we met een schone lei verder. Vriend zeurde al een tijdje dat hij zo graag Skyfall wilde zien. Ik opzich ook wel, maar ik had weinig zin om er veel geld aan uit te geven. Bovendien, ik had nog nooit een Bond-film gezien en ben geen groot actie-fan. Zou dat me wel waard zijn? Maar vorig weekend, toen ik mijn ouders bezocht, zei mijn vader dat hij zo graag eens Skyfall wilde zien. Toen kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen. Dus zat ik vorige week zaterdag met een bakje popcorn (joker!) bij James Bond, Skyfall. Wat vond ik, een meisje, ervan?

Skyfall is de 23ste Bondfilm, die vijftig jaar na de eerste uitkwam. Skyfall is één van de zes films die niet op een boek is gebaseerd. In Skyfall keert James Bond terug na een ongeluk terwijl hij op missie was. Helemaal klaar voor dienst lijkt hij niet, maar MI6 heeft zijn hulp nodig. MI6 ligt onder aanval van een hacker, die tevens het gebouw opblaast. Het blijkt een persoonlijke vete tegen M. James Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld.

Wat een gave film zeg! Ik wist van te voren niet wat ik moest verwachten en ging er met open vizier in. De film begon al met een flinke actiescène, die natuurlijk grotendeels niet realistisch is (zoals bij elke actiefilm), maar toch heel vermakelijk. De verhaallijn is eigenlijk maar flinterdun, als je er naderhand over nadenkt. Toch maakt dat niet uit. Het is gewoon een GOEDE film. De karakters zijn goed uitgewerkt, er is precies een goede balans van actie en dialoog, en de acteurs zijn geweldig.

Vooral bad guy Javier Bardem verdient echt een Oscar met zijn rol, die lichtelijk doet denken aan The Joker. Een echte fucked up guy, met een prachtig blond kapsel. De rillingen lopen echt over je lijf als je hem bezig ziet. Ik had geen idee dat hij zo’n geweldig acteur was. Van de Bond-girl hoef je overigens niet veel te verwachten. Die worden altijd opgehyped tot in de hemel, maar ik vond haar rol in het verhaal niet echt bijzonder. Wat me wel meeviel is dat je weinig (smerige) actie ziet, waar ik bang voor was. Alles is heel netjes.


Het intro van de film. Echt kunst!

Filmtechnisch was het een prachtige film. Alleen de locaties al. En het voorstukje geeft je al een geweldig idee van de film. Toen dat draaide, tegelijkertijd met ‘Skyfall’ van Adele, zat ik met kippenvel op mijn armen. Ja, James Bond is gaaf. Skyfall is een geweldige film.

Hebben jullie Skyfall gezien?
Bron foto’s: forbes.com, hollywoodreporter.com, latino.foxnews.com

10 gedachten over “Film: Skyfall

  1. Ik heb ook nog nooit een James Bond gezien, maar eigenlijk wil ik stiekem wel naar Skyfall. Nu jij er ook enthousiast over bent, terwijl je nog nooit een andere Bond-film had gezien, ga ik er denk ik echt heen!

    • Ja zeker! Je hoeft ook niet bang te zijn dat het alleen maar actie is. Dat valt best mee. En de actie die erin voorkomt is niet zo smerig dat je overal bloed en ingewanden ziet, weetjewel? Het is heel clean en classy. Ik vond ‘m echt stoer, en ik ben echt geen fan van leeghoofdige actiefilms!

    • Haha wat leuk dat je dat zelf zegt. Ik heb nooit een Bondfilm met Brosnan gezien, dus ik zou het niet weten. Wat ik wèl weet is dat de beste man een Amerikaan is, en Bond van oorsprong een Brit. En dat Daniel Graig na Sean Connery als beste Bondacteur wordt gezien. Ik weet eigenlijk best veel voor iemand die maar 1 film heeft gezien haha.

  2. ik vond het ook echt een supergave film! Er gebeurde zoveel, waardoor er telkens spanning en actie was. En het liedje van Adele paste er ook echt goed bij. Echt een hele goede film!

Geef een reactie

