Boeken die ik nu lees

https://i1.wp.com/www.homeschoolchecklist.com/wp-content/uploads/2010/08/iStock_BooksMedium1.jpg

Ik heb een beetje een probleem: ik wil teveel. Ken je Heinrich nog? Die vindt dat ik elke minuut dat ik niet werk, moet besteden aan het bijscholen van mezelf. Iets productiefs doen. En nee, Grey’s Anatomy valt daar niet onder. Een boek lezen wel. Mits ik er iets van leer. Dus ben ik momenteel in vier boeken tegelijk aan het lezen. En staan er nog een aantal op de planning. Kijk je mee?

https://i1.wp.com/distilleryimage7.s3.amazonaws.com/e84b8e12357111e28d2722000a1f8fa0_7.jpg
The Answer – John Assaraf & Murray Smith.
Ik lees momenteel het meeste in The Answer van John Assaraf & Murray Smith. Zoals je op de cover ziet, is The Answer een boek over The Law of Attraction. Ik vertelde al eens eerder dat ik er erg in geloof, maar ik probeer mezelf nog meer te trainen door veel boeken te lezen. Dit boek is heel erg gericht op een bedrijf bouwen. Laat ik nou net een eigen tekstbedrijf hebben 😉 Het boek gaat ook heel erg over neurowetenschap en legt uit hoe kwantum fysica en je brein werken. En dat in het engels. Daarnaast moet je veel oefeningen doen. Je snapt dat ik er wat traag doorheen ga. Niet het soort boek dat je erbij pakt als je nog even tien minuutjes wil lezen voor het slapengaan.

https://i2.wp.com/stockum.covercards.com/upload_images/bc-20090128154421.jpg
Zwaar Verliefd – Chantal van Gastel
Dit boek heb ik al eens eerder gelezen. Ik hou van de boeken van Chantal. Ze schrijft heel makkelijk, het leest heel fijn weg. En ze zet karakters neer waarvan je niet anders kan dat houden. Maar dit boek is ontspanning, zul je zeggen. Dat klopt voor een deel. Maar voor een ander deel ben ik het opnieuw aan het lezen om te zien hoe Chantals boek in elkaar zit. Ik probeer namelijk te leren hoe een goed boek precies in elkaar steekt, en daarvoor is studie nodig!

https://i2.wp.com/2.bp.blogspot.com/-u-gLyi8eLQE/T9eERdaWDfI/AAAAAAAABxU/SP8WpJWmrgY/s1600/outliningyournovel.jpg
Outlining your novel, mapping your way to success – K.M. Weiland
Deze Amerikaanse schrijfster blogt ook, en haar blog volg ik inmiddels al jaren. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een boek van haar gelezen, maar ze geeft ontzettend goede schrijftips. Ik leer er veel van, en wilde eens leren hoe ik een goed boek in elkaar zou kunnen zetten (ooit mijn droom!). Wat is een goede opbouw, structuur, op welke plekken horen de plottwists? Ik weet al een heel aantal dingen, maar het is fijn om er een handboek bij te hebben. Ik ben pas net bezig in het boek, maar het leest heel prettig weg!

https://i0.wp.com/1.bp.blogspot.com/-vgH1YpmlVo4/T4p2IfXN3eI/AAAAAAAAAfk/f5HIqsJBgrw/s1600/Freddie+Mercury+Cover.jpg
Freddie Mercury, The Definitive Biography – Lesley Ann Jones
Als ik mijn allerfavorietste artiest ooit zou moeten opnoemen, dan zou ik waarschijnlijk met Freddie Mercury komen aanzetten. Ik ken bij lange na niet alle nummers van Queen, maar ik ken er wel een heel aantal. Ik ben er nog niet ÊÊn tegengekomen die ik niet goed vond. En Freddie… Freddie is mijn held. Zijn charisma, kracht op het podium, verlegenheid achter de schermen, zijn wonderbaarlijke stem en extravagante levensstijl… het fascineert me mateloos. Niet gek dus dat ik alles van hem wil weten. Dit boek is trouwens ook in het engels.

Op mijn leeslijstje:

https://i0.wp.com/images.ofertondelibros.com/covers/large/isbn978031/9780312358990-l.jpg
Will write for shoes – Cathy Yardley
Een paar jaar terug kocht ik dit boek, waarin Cathy Yardley (chicklitschrijfster) vertelt over wat erbij komt kijken om een goede chicklit te schrijven. Het leek me een paar jaar terug al wel leuk om een boek te schrijven, maar ik had eigenlijk vrij weinig clues over hoe ik dat moest aanpakken. Cathy vertelt op een heel grappige en leuke manier over haar eigen ervaring, maar ik ben nooit verder gekomen dan een paar hoofdstukken.

https://i1.wp.com/distilleryimage1.s3.amazonaws.com/ad55e5b4357111e2aeb222000a1f9e7e_7.jpg
De Attractor Factor – Joe Vitale
Nog een boek op Law of Attraction-gebied! Ik kende dit boek al een tijdje, maar zag laatst een oud filmpje op internet waarin iemand hem aanprees. Ik besloot nog eens te zoeken en vond dit boek via een tweedehandswinkel op Bol.com. Ik had de inkijkversie gelezen en de eerste paar bladzijden bevielen me goed. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik weer eens een Nederlands boek gekocht heb, haha. Dat leest wat lekkerder weg.

https://i2.wp.com/www.boekkado.nl/images/covers/9789044312867_front.jpg
De Zondares – Tess Gerritsen
Ik las de eerste twee boeken uit deze serie en was helemaal fan! Ik kan ook niet wachten om binnenkort heel eventjes alle chicklits aan de kant te leggen en me weer bezig te houden met rottende lijken en missende ingewanden. Ik ben heel erg yin en yang, natuurlijk.

https://i0.wp.com/www.bronsdom.com/afbeelding/stieg-larsson-mannen-die-vrouwen-haten.jpg
Mannen die vrouwen haten – Stieg Larsson
O my god, deze heb ik niet gelezen. Ik file het onder: ik doe niet mee aan trends. Ik herinner me dat ik na een hockeywedstrijd in de auto zat met mijn coach en een teamgenoot die er maar over door gingen hoe spannend en goed het boek was. Ik heb het niet gelezen. Ik dacht niet dat ik het interessant zou vinden. Maar iets fascineert me eraan, en misschien moet ik deze winter boek 1 maar eens lezen.

https://i0.wp.com/cdn2.wn.com/ph/img/d6/92/8cfea4f50cc5aa0a231b72eb0128-grande.jpg
De shopaholic reeks – Sophie Kinsella
Altijd een fijne om bij terug te keren: de shopaholicreeks! Het lijkt me heerlijk om ze alle zes achter elkaar te lezen, op de bank, met een kop thee en de kerstboom erbij. Een kerstboom die ik nog moet kopen trouwens. Ik wil een neppe, mijn vriend een echte. De discussie gaat door.

En daarnaast krijg ik waarschijnlijk nog wat boeken voor Sinterklaas… HELP!

Welk boek lees jij nu?

Bron foto’s: stockum.covercards.com, surroundedbybookreviews.blogspot.com, jjdonnelly.blogspot.com, ofertondelibros.com, bronsdom.com, boekkado.nl, articles.wn.com, ihletkapu.blogspot.com

8 gedachten over “Boeken die ik nu lees

  1. Ik lees nu Het Boek Ont van Anton Valens, een van de genomineerden voor de AKO van dit jaar. Ik vind het een tof boek tot nu toe. Je smaak is hÊÊl anders dan de mijne haha, ik haat chicklits. Maar ieder zijn (of haar) ding! Dan vind ik je non-fictie dingen interessanter!

    • O, leuk, ik heb nog nooit van dat boek gehoord. De prijs ken ik natuurlijk wel. Ja, nu staat er veel chicklit in, maar eigenlijk wissel ik het veel af: literatuur, romans, chicklit, thrillers, non-fictie, law of attraction. Ik zit nu in een chicklitfase haha! Misschien is het het koude weer. Heerlijk met een kopje thee!

  2. wow! Ik lees ook weleens veel boeken tegelijk, maar dit zijn er wel heel veel 🙂 En zo verschillend ook! Leuk om te zien. Ik wil ook graag eens een biografie lezen, maar om 1 of andere reden zou ik zelf niet zo gauw zo’n boek kopen. Ik lees nu ‘Moranthology’ van Caitlin Moran, en ‘The Concrete Dragon’ van Thomas Campanella. Wel netjes toch, twee boeken tegelijk 😉

  3. Hele interessante boeken :). Zelf ben ik ook in zekere zin een “gelover” van the law of attraction. Het werkt echt :). Niet zo sterk en megaaantrekkelijkfantastisch als The Secret vertelt, maar het helpt wel.

    • Cool, join the club! 🙂 Het werkt zeker echt. Inderdaad is The Secret een erg optimistische weergave, ze vergeten dat je ook echt wel iets moet doen om het te bereiken, maar de essentie is ontzettend waar. (Vind ik!)

Geef een reactie

