BodieBoost #3

https://i1.wp.com/distilleryimage7.s3.amazonaws.com/f13e90423d4f11e2a77722000a1fbc49_7.jpgGisteren ben ik fris aan week drie begonnen. Inclusief meet- en weegsessie, nieuwe recepten, en sport. Maar hoe beviel week twee me? Had ik het moeilijk? Heb ik stiekem meer gesnoept dan mocht? En ben ik aangekomen of afgevallen?

Zie je die pizza daarboven? Die heb ik opgegeten. Zaterdag om precies te zijn. Week twee bestond uit heel veel aardappelen-groenten-vlees-recepten en vaker dan twee keer per week trek ik dat niet zo goed. Het is simpelweg niet echt eten waar ik naar uitkijk, en dat heb ik wel graag. Dus zaterdag probeerde ik stap 3: zelf je Bodieboostmenu samenstellen. Ik sliep uit en at één portie zuivel & fruit als ontbijt, een portie fruit en een portie groenten als snacks, en als lunch een portie koolhydraten en een portie eiwitten. Dat betekende dat ik (net als normaal) nog een portie zuivel, groenten, eiwitten en koolhydraten overhad. En daar maakte ik pizza van! Met salami en ham, en veel groenten. Wat heb ik ervan genoten zeg!

https://i0.wp.com/distilleryimage7.s3.amazonaws.com/9ed88a7a3af111e29b9b22000a1f96c5_7.jpg

Mijn ontbijt deze week was kwark met banaan. Ik kocht kwark van de Lidl, maar wat was die zoet! Niet normaal. Over zoet gesproken: mijn eerste joker maakte ik al op maandag op, toen ik twee kleine puntjes taart at (die even groot waren als een normaal stuk taart). Een vanille-cheescake met speculaasbodem, en een chocolade-vanille cake. Hmmmmm. Ik baalde wel een beetje dat mijn ene joker er al opzat, maar desondanks had ik er erg van genoten. Mijn vriendinnetje bleek een kooktalentje.

https://i2.wp.com/distilleryimage2.s3.amazonaws.com/3600b2e63af311e28e5d22000a1f979a_7.jpg

Mijn tweedejokermoment is de donderdagavond: een lekker bakje snoepen tijdens Expeditie Robinson. Geen idee waarom, maar dat vind ik heerlijk. Even lekker een vast momentje in de week een televisieprogramma kijken, en lekker snoepen. Ik wilde eigenlijk net als vorige week voor truffelpepernoten van Bolletje gaan (my love!!), maar die waren op. Er waren alleen nog maar huismerk Albert Heijn truffelpepernoten, en die zijn dus echt goor. Ik besloot dus een Sinterklaasmixje te maken: een bakje chocoladepepernoten en gewone pepernoten. Waarna mijn vriend in lachen uitbarstte toen hij zijn bakje zag en zei ‘dat is toch veel te veel’. Nou. Als je mij een week lang junkfood en snoepgoed ontneemt, en daarna ook nog zegt dat mijn enige snoepmoment tot aan volgende week donderdag (ja, een WEEK) te véél is… Als een wilde gorilla heb ik ongeveer al zijn ingewanden eruit gerukt en hem eraan opgehangen.  That’s what happens when you fuck with my food. Inmiddels is het bijgelegd en heeft hij excuses gemaakt hoor. Ik heb hem laten beloven dat hij nooit meer mijn jokermomentje mag verpesten met dat soort nonsens.

https://i1.wp.com/distilleryimage7.s3.amazonaws.com/3158e9ca3d5011e2900e22000a1f96c7_7.jpg
De dag erna zat ik er helemaal doorheen met BodieBoost. De gedachte dat ik nog een week op mijn volgende joker moest wachten, en dat ik die avond een salade  moest eten werd me even te veel. Ik was er klaar mee. Maar toen gebeurde er iets bijzonders. Waar ik normaal gesproken op dat punt in de snoepkast zit, met mijn ene hand vol chocoladepepernoten, mijn andere in een chipszak en drie ijsjes tussen mijn tenen, hield ik dit keer vol. Echt vol. Ik nam één pepernootje, zodat ik toch lekker kon genieten van de smaak, en ging daarna door. ‘S avonds zat ik aan mijn bakje dubbelvla en werd ik bijna emotioneel. Ik had een heel moeilijk motivatiepunt overleefd. Voor het eerst had ik niet opgegeven als het moeilijk werd op dieetgebied. Ik ben nog steeds trots, eerlijk gezegd.

O ja, die smoothie was trouwens een slimmigheidje. Ik werd zondag vet laat wakker, en kwam in de knoop met mijn porties. Ik nam dus een glas smoothie (zuivel + fruit), een makkelijke manier om toch nog mijn porties te halen voor die dag.

https://i2.wp.com/distilleryimage8.s3.amazonaws.com/be1089683d5011e2a68422000a1fb163_7.jpg

En toen was het, op maandagochtend, weer tijd om te wegen. Gek genoeg dacht ik niet dat ik zou zijn afgevallen: ik had één keer saus teveel genomen, en misschien was het inderdaad wel een groot bakje pepernoten geweest. En wat dacht je van die pizza? Ik mat mezelf voor het eerst weer op en er bleek 1 cm af te zijn.

Ik had al een voorgevoel, en stapte op de weegschaal… Wederom 0,5 kg afgevallen! Yes! Dat doorzetten was dus niet voor niets geweest! Ik wist van te voren dat mijn afvallen langzaam zou gaan, vanwege het feit dat mijn BMI al prima is, maar dat neemt niet weg dat ik volhoud en toch afval. Ik heb er weer helemaal zin in en laat die week met drie extra Sinterklaasjokers maar komen!

Totaal afgevallen: -1kg

Doen jullie BodieBoost? Zo ja, hoe gaat het ermee?

13 gedachten over “BodieBoost #3

  1. Ik vind het echt knap van je hoor! Ga zo door, ik denk dat ik mijn nieuwe ‘dieet’ wellicht iets laat lijken op Bodieboost met die verschillende groepen en dat jokersysteem, alleen wil ik dan wat minder zuivel eten. Nog even over nadenken!

  2. Pingback: Publicaties: JB Magazine « writerinheels

Geef een reactie

