Tattoo inspiratie

87749892709749811_CwBFSfwC_c

Ik ben een twijfelkont. Een echte grote vermoeiende twijfelkont. Ik kan ontzettend enthousiast worden van een idee, en een half uur later denk ik: nee, dit idee is echt afgrijselijk! Zo ook met tattoo’s. De ene helft van mij wil niets liever dan een tattoo of drie, en de andere helft durft en/of wil niet. Een vermoeiende combinatie, waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet. Neemt niet weg dat ik tattoo’s een hele gave kunstvorm vind, en dus besluit ik mijn favorieten van de laatste tijd met jullie te delen. Ik heb er al eens eerder over geschreven, maar ik vind het zelf altijd zo leuk om te zien dat ik vind dat het wel weer eens kan!


Behalve die geweldige kat vind ik die bloem ontzettend gaaf!

11470174021265638_TNsa62CO_c
Deze zou ik zo zelf nemen. Plaats en lettertype! Ik weet dat ik vorige keer nog zei dat de ribtattoo de nieuwe tramp stamp was (en dat is het ook wel..), maar ik begin te voordelen ervan in te zien. Vrouwelijke en bedekbare plek.

10555380346129550_UGlaqcmE_c
Bijzonde plek. Heel sierlijk.

98445941824073436_Lp8r5LLO_c
Ik vind cirkels, een teken van oneindigheid, heel gaaf. Zou ‘m zelf nooit zo groot doen, maar vind de simpelheid heel gaaf.

103653228893997541_b1Q32Upj_c
Dit vind ik zo schattig!

110971578287671192_tEu3wR6E_c
Dit is één van de plekken waar ik zelf bijna een tattoo nam. Ik twijfel alleen vanwege het feit dat je het in de zomer niet kunt bedekken…

115475177915027687_wZaN5Lr3_c
Ik zou zo naar de tattooshop rennen voor deze tattoo.

143833781818981111_gmoy5NbS_c
Erg mooie plek, en lief klein tekstje. Vind ik heel gaaf.

144396731772166426_r1l7J530_c
Een klein maantje! Zo lief!

210824826275949855_5XaToNoc_c
Ik denk dat deze opgetekend is, in plaats van een echte tattoo. Desalniettemin heel schattig.

281615782919119241_X5NkHUJa_c
De enige met wie ik ooit een tattoo zou laten zetten, is met mijn zusje. Ondanks dat we vaak ruzie hadden vroeger (ha!). Nooit met een beste vriendin. Toch vind ik het lettertype van deze tattoo heel mooi.

18155204718583727_fyOKBjNs_c
Niets voor mij, maar ik hou van de kleurtjes. Normaal hou ik van strak en zwart, en nu van kleurtjes. Je ziet, ik ben een vat vol tegenstrijdigheden. Ik zou het niet goed doen in oorlogssituaties. Ik zou de hele tijd van kant wisselen.

141511613261807907_aT7I78GQ_c
Perfecte plek en grootte. Ik vind hem wel wat wiebelig gezet. Ligt dat aan mij?

145311525447339096_lmLfdnee_c
Heel gaaf. Doet me denken aan de tattoo die Culy-hoofdredactrice Monique van Loon heeft.

247979523202399061_2Nlcj5JE_c
Ik heb iets met hartjes. Wil ik, wil ik!

160370436701918223_itLRE6yi_c
Ik ben verliefd op een aantal tattoo’s van Lady Gaga. Ik vind die rozen op haar onderrug gaaf, maar dat madeliefje op haar schouder vind ik nog duizend keer stoerder.

155303887120987814_PkTP1Azg_c
Kattentattoo’s! Die moet ik hebben, van Coco. Dit is een grapje, hè. Soort van.

Zoals je kunt zien heb ik een voorkeur voor kleine tattoo’s. Hoe schattiger en simpeler, hoe liever. En als er dan ook nog tekst bij komt kijken dan ben ik (tekstmonster pur sang), helemaal om. Ik twijfel voorlopig nog of ik misschien een kleine bedekbare tattoo neem. Permanente beslissingen nemen zijn niet zo mijn ding. Die navelpiercing die ik van mijn twaalfde tot vijftiende wilde, heb ik ook nooit genomen toen het op mijn zestiende eigenlijk mocht. De ‘wat nou als’-vraag is altijd aanwezig. Misschien moet ik maar eens gewoon denken: fuck it. Grenzen loslaten en een keer niet bang zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En bovendien is een tattoo wel heel definitief, hè?

Hebben jullie een tattoo? Willen jullie er één?

Bron foto’s: pinterest.com

Ps. In een ander leven zou ik vet graag zo’n stoere chick zijn met tattoo’s over haar hele lichaam. Maar ik geloof niet dat dat heel erg bij mij past. Hoe graag ik het soms ook zou willen.

[EDIT] Omdat er nogal verwarring ontstaat over het woord ‘tramp stamp’ even een uitleg: ik bedoelde niet te zeggen dat het ordinair is. Bij lange na niet: ik vind ribtattoo’s heel sierlijk en vrouwelijk. Ik bedoelde te zeggen dat ze nu net zo populair zijn als het tattoo op de onderrug (trampstamp) in de jaren 90!

20 gedachten over “Tattoo inspiratie

    • Sorry, love. Als ik thuis ben schrijf ik een edit. Ik bedoelde niet dat de tattoo ordinair is, maar dat de plek net zo populair is onder vrouwen nu als hrt aarsgewei in de jaren negebtig. Als ik een tnttoo neem is het waarschijnlijk op mijn rib. Ik bedoelde het niet lullig, maar zo kwam het wel over

  1. Heel herkenbaar. Ik twijfel zelf al heel lang. Heb al een paar x in een tattooshop gestaan maar iets hield me steeds tegen. Wil het nog steeds erg graag, vind het ook super mooi, maar wat als het bij mij nou net weer niet staat? Moet mn perfectionisme misschien een beetje loslaten …

  2. Ik heb zelf geen tattoo omdat nog geen één plaatje of tekst me betoverd heeft, maar ik zou er niet zo moeilijk over doen. Relativeer: je leeft met een beetje geluk maar 80 jaar en bent als mens een zandkorrel in de woestijn. Wat boeit zo’n tattoo dan helemaal? Vind dat veertje bovenaan erg mooi en sierlijk.

    • Cool dat je er zo over denkt! Ik ben echt een twijfelaar, en kan dat soort dingen dus moeilijk relativeren. Bij alle grote beslissingen die ik neem (vind ik een tattoo wel..) moet ik alles eerst honderd procent uitdenken en kijken of ik met de slechtste consequentie kan leven, haha.

  3. Ik herken dit zooo! Op dit moment denk ik: naah, toch maar niet. Maar ik ben ook gék op die kleine tattoos op schattige, bedekbare plekjes. En als ik dan een foto zie, denk ik: JAAA! Maar… zolang ik twijfel doe ik het niet.

  4. Laat mij (een van) de eerste man(nen) die hier een reactie plaatst. Ik denk dat je bij zoiets definitiefs als een tattoo altijd twijfel houdt. In ieder geval als het je eerste is.

    Zelf wilde ik al van jongs af aan een tattoo. Heel lang getwijfeld, echt een kaar of zeven, uiteindelijk gewoon iets bedacht (Chinees karakter voor ‘believe’) en een plek (enkel). Met knikkende knieën naar de shop gegaan waar een vriend van me ook geweest was. Toen ik er in de buurt was, ben ik er voorbij gelopen. Te veel twijfel. Zo is het een keer of drie gegaan, tot ik wél naar binnen ging. En toen kon ik er natuurlijk niet meer onderuit.

    Een half uur later kon ik terecht. Nog steeds twijfel. Maar ik dacht ‘ik wil dit al zo lang, gewoon doorzetten nu’. Zelfs toen ik in de stoel zat/lag had ik nog lichte twijfel. Pas toen hij erop stond was de twijfel weg. Ik vond het geweldig. En nu, vijf maanden later, nog. Dat is dan nog maar een simpel Chinees karaktertje, kan je nagaan als je helemaal zelf iets bedenkt/ontwerpt…

    • Wat gaaf, een echte man op mijn blog (haha!). Wat goed dat je dat vertelt over die twijfels, het lijkt altijd of niemand daar last van heeft. Goed om te horen dat je dat eigenlijk altijd wel houdt. Ik heb wel een idee in mijn hoofd wat ik wil (tekst + plek), maar ik twijfel nog teveel om het te doen. Misschien eerst eens die piercing nemen die long overdue is.. 😉

  5. Ik zou voor het hartje gaan op de pols of bij de rib. Dat vind ik echt prachtig. Iniedergeval wel een plek waar je het zou kunnen verbergen, dat lijkt me wel handig voor de zomer als je niet wil dat hij altijd zichtbaar is;)

    Liefs,
    Lisa

  6. Wat een mooie tattoo’s! Ik hou zelf ook van klein en simpel. Ik weet niet of je de pols tattoo van Lady Gaga kent? Dat is een peace teken, ook heel vet! Ik zou zelf ook graag iets op mijn pols willen, maar ben net als jij een twijfelkont, ik weet niet zo goed wat ik wil en ben bang dat ik er spijt van ga krijgen haha.

Geef een reactie

