10 redenen waarom ik uitkijk naar Kerst

Kun je ooit genoeg krijgen van Kerst? I think not. Daarom bij deze mijn 10 redenen waarom ik uitkijk naar Kerst. En wat mij betreft is Kerst nu al begonnen.

1. No-shavember. In December draag je toch alleen maar broeken of jurkjes met donkere panty’s. Zelfs onder je kerstjurkje. Goed, wellicht dat je even een mesje over je wildgroei moet halen zodra je Vriend met je wil rollenbollen onder de kerstboom, maar verder: groei maar een lekker wintervachtje.

2. De verwarming hoog, sokken aan, joggingsbroek present en lekker boekjes lezen/filmpjes kijken/seriemarathons houden. Helemaal fijn als er ook nog een dekentje en Vriend bij dit plaatje horen. Hoezo moet je iets doen vandaag?

3. De kerstboom optuigen! Dit jaar wordt het eerste jaar dat ik een eigen kerstboom heb. Iets waar ik al gênant lang naar uitkijk. Ik zie mezelf al staan met Vriend: in matchende rendiertruien, terwijl de kamer lekker warm is, en we de kerstballen en slingers ophangen. Tot nu toe liepen we trouwens al drie winkels langs op zoek naar leuke kleuren voor in de Kerstboom. Ik ben bang dat ik een vet ordinaire boom krijg, dus iemand nog tips?

4. Kerstmuziek. Ik weet dat het totaal niet cool is om te zeggen dat je ‘All I want for Christmas’ van Mariah Carey goed vindt. Maar, ja. Ik vind dat dus wel een goed liedje. Op kerst-niveau dan hè. Zodra dat liedje speelt, huppel ik als een hyperactief rendier door de kamer terwijl ik meezing uit volle borst. Mijn favoriete kerstnummer is waarschijnlijk ‘My only wish’ van Britney Spears. Mierzoet, maar dat is verplicht met Kerst.

5. Warme Chocolademelk. Officieel een joker bij BodieBoost, maar ik geloof dat ik daar heel af en toe eens een uitzondering voor maak. Want potverdomme. Het is het bloed dat door mijn aderen stroomt in December.

6. Sneeuw. Iedereen haat het als ze naar buiten moeten, en houdt ervan als ze binnen zitten. Ik zit binnen, bijna elke dag. Één van de duizenden voordelen van mijn werk als freelance journalist en tekstschrijver. Terwijl jullie schuifelend door het land gaan, zit ik met een kopje thee voor het raam naar dwarrelende vlokjes en witte winterlandschappen te kijken.

7. Gourmetten. Elk jaar gourmet ik met mijn familie met Kerst. Ontzettend cliché, maar ik vind het één van de gezelligste dingen die er bestaat. Sowieso hangt Kerst wel samen met eten voor mij: kerstkransjes, schuimpjes, kerststol, croissants, en alles waar kaneel inzit. Hmmm.

8. De top 2000. Officieel zit het beste stuk pas na Kerst, maar het begint op tweede Kerstdag en is dus wat mij betreft onlosmakelijk verbonden met Kerst. Zodra ik op Tweede Kerstdag thuiskom, hoor ik al dat befaamde Top-2000 deuntje in de woonkamer, de bekende stemmen van Radio DJ’s, en gouden ouwe klassiekers (die ik de helft van de tijd niet ken, maar toch).

9. Citytrip. De dag na Kerst gaan Vriend en ik samen met mijn familie vier daagjes naar Keulen. Het is een cadeautje voor mijn zusje, omdat ze dit jaar haar middelbare schooldiploma haalde. Omdat we met zijn vijven gaan, is vliegen uitgesloten (we zijn helaas niet miljonair), dus kozen mijn ouders voor Keulen. Ik ben er nog nooit geweest, maar hopelijk staat de Kerstmarkt er nog! *Kerstfangirlalarm*

10. Samenzijn. Leuk en aardig, alles wat ik hierboven opnoemde, maar waar ik écht naar uitkijk is het samenzijn met de families. Ik vind het natuurlijk altijd heerlijk om bij mijn familie te zijn, maar ook het samenzijn met Vriends familie vind ik heerlijk. De rust, lekker boeken lezen, kletsen. Het geeft me al een warm en fijn gevoel als ik eraan denk. Het klinkt natuurlijk heel cliché en Miss-World-achtig, maar samen zijn/verbonden zijn… dát is waar Kerst om draait.

Maar er zijn meer dingen die ik waardeer met Kerst hoor: mooie jurkjes voor het Kerstdiner, cadeautjes (hoewel we er niet veel aan doen), wandelingen maken in de natuur, spelletjes doen met de familie, Kerstfilms en programma’s (All you need is love.. anyone?), en het vooruitzicht op een nieuw fris jaar.

Waarom kijken jullie uit naar Kerst?

Bron foto’s: ccclaudia-elizabeth.tumblr.com, white–xmas.tumblr.com, cant-wait-for-christmas.tumblr.com,  d0ntforgettoloveyourself.tumblr.com,  christmas-dolls.tumblr.com, everylittlethingdoesmatter.tumblr.com, chin-up-to-win-up-baby.tumblr.com, Facebook.com, vilat.blogg.no

6 gedachten over “10 redenen waarom ik uitkijk naar Kerst

Geef een reactie

