BodieBoost #4

Een week vol Sinterklaaslekkers, hectische afspraken, lege koelkasten en een apathie jegens diëten. Dat kan nooit goed gaan toch? Hoe staat het er nu voor, met mijn BodieBoost-dieet?

Op één of andere manier had ik er deze week wat minder zin in. Waardoor dat komt, kan ik niet zo goed zeggen. Ik denk dat het vooruitzicht van vijf jokers een soort ‘Fuck it’-mechanisme in werking zette, waardoor ik me wat minder strak aan de dagmenu’s hield. Bovendien was ik woensdag de hele dag weg, waardoor ik rond lunchtijd al van mijn planning was afgeweken. En zaterdagavond at ik ook al niet thuis (Chinees, mjam!). En dan heb ik nog niet eens vermeld dat de koelkast de helft van de tijd leeg was, omdat we vergaten boodschappen te doen.

Ik noem het gewoon een weekje BodieBoost-pech. Ik kocht enthousiast geitenkaas in, omdat ik dacht dat lekker te vinden, waarna ik erachter kwam dat ik het toch niet echt lekker vond. En nu staat er nog een doosje geitenkaas (á drie euro) in de koelkast te verpieteren. Met elke dag een niet zo smaakvolle lunch in vooruitzicht, vond ik het lastig me te houden aan het schema. En toen bleken de mandarijnen ook nog eens bitter. Brrr. Niet dat ik dan voor iets anders ging, want ik had niks anders in huis. Dan had ik liever honger. Niet goed natuurlijk.

Vrijdagavond wilde ik ook weer pizza eten, net als elke week. Dat is namelijk een regel in ons huis: vrijdag pizzadag (anders wordt het elke dag pizzadag). Maar misschien had ik dan niet meteen een halve pizza tonijn en een halve pizza shoarma met knoflooksaus moeten eten. Normaal gesproken doe ik dat ook niet hoor, maar ik wilde gewoon even lekker fout doen. Even overal tegen aan schoppen. En tja, daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee.

Hoewel ik me voor de rest aan jokers had gehouden, had ik niet veel vertrouwen in het weegmoment. Ik had die week eerder te weinig dan teveel gegeten, maar toch. Ik stapte op de weegschaal. Bleek ik een volle kilo te zijn aangekomen! Dat kon toch niet kloppen? Ik ging na hoe dat kon komen en bedacht me toen heel stom: ik had al ontbeten en was nog niet naar de wc geweest (ja, smerig, maar dat helpt dus wel hè).

Dus vanochtend probeer ik het nog eens. Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat ik ben aangekomen, maar zodra dat 0,2kg of minder was, kan ik er wel mee leven. Maar wat schetste mijn verbazing? Ik woog een kilo minder dan gisteren. Een kilo! En dat komt erop neer dan ik 100 gram ben afgevallen afgelopen week, waar ik toch wel erg blij mee ben!

Totaal afgevallen: 1,1 kg

Ach, ja. Iedereen heeft wel eens een terugval. Ik denk dat ik zo weinig afviel door het feit dat ik een aantal dagen honger had en fruit en/of groenten oversloeg. Volgens mij gaat mijn lichaam meteen in spaar-stand bij het hongersignaal. Gelukkig heb ik wel genoten van de afgelopen week, en ben ik sinds gister al weer goed op gang met week vier.

Volg jij BodieBoost?

16 gedachten over “BodieBoost #4

  1. Een terugval is denk ik heel normaal als je een dieet volgt. Soms heb je het denk ik even nodig om overal tegenaan te schoppen en gewoon lekker ongezond te eten. Daarna is die drang meestal minder, toch? Ik volg bodieboost niet, maar eet wel zoveel mogelijk gezond. Maar sommige dagen… haha, die pizza ziet er lekker uit!!!

    • Hij was echt heerlijk. Ik heb per ongeluk een nieuwe favoriete pizzaboer gevonden, geloof ik! En ja, ik denk ook dat je af en toe even klaar bent met ‘regeltjes’. Nu heb ik dat verlangen niet meer zo inderdaad. Ik heb zin om weer gezonder te doen!

  2. Ik vind het helemaal niet slecht, hoor. Het is logisch dat je rond sinterklaas wat aankomt, haha. Bovendien is het ook helemaal niet goed om veel af te vallen. Ik vind dat je het geel goed doet!

  3. Zo herkenbaar. Als je dan fout doet, dan moet het ook goed fout ( in de vorm van pizza en elk ander lekkers wat voor het grijpen ligt haha)! Doe gewoon je best meid, ga er gewoon weer goed tegen aan! You can do it!

  4. Oh zo herkenbaar. De ene week ben ik vol enthousiastme bezig en de week erna eet ik alles wat los en vast zit. :’) Maargoed, lekker vergeten en weer doorgaan. Het is sowieso al knap dat je dit doet (: goodluck!

Geef een reactie

