BodieBoost #6

Zo, de Kerst staat voor de deur, en ik zou me afgelopen week strak aan het BodieBoost-dieet houden in de hoop dat ik dit keer afgevallen zou zijn. Is dat zo? Ga ik nog door met BodieBoost?
Nou, deze week was de Make or Break week. Ik zou niet meer smokkelen, en dan moest er minstens 0,2kg af zijn, wilde ik nog doorgaan. Want ik zat nu al wel heel lang op hetzelfde gewicht te hikken en daar was ik klaar mee.

Heb ik deze week gesmokkeld?
Afgezien van één keer dat ik ontbeet met chocopasta en vruchtenhagel in plaats van appelstroop… Ja. Één keer nam ik een glas warme chocolademelk met slagroom en ik at per ongeluk een iets te grote bak popcorn leeg. Maar That’s It.  Ik heb me weliswaar niet strikt aan de recepten gehouden (ik vind ze niet super lekker, en kook liever zelf iets volgens de families), maar ik heb verder niet gesmokkeld. Ik heb netjes twee jokers op, en 1,5 wijntje. Ik heb meer gesport dan de weken daarvoor, met meerdere keren home workouts, een keer 5km hardgelopen en 3 uur skiën.

Ik had er dus best wel vertrouwen in. Een paar dagen kwam ik een portie groenten, of een portie fruit tekort (Ik ben een paar keer erg laat wakker geworden), maar verder heb ik me er netjes aan gehouden. Elke dag kookte ik iets volgens de families. En als ik wilde afwijken door een portie zuivel meer te eten, dan spaarde ik die dag op. Netjes dus!

Maandag ging ik op de weegschaal staan. Ik voelde me goed, was ontzettend trots op wat ik in de spiegel zag, en met de succesvolle week in mijn achterhoofd stapte ik op de weegschaal. Ik was 0,5kg aangekomen….

Of het komt doordat ik komende week ongesteld moet worden, weet ik niet. Of misschien komt het doordat ik wat meer spieren heb gekregen (maar die had ik ook al wel). Ik weet wel dat ik er klaar mee ben. Het dieet werkt voor mij dus blijkbaar gewoon niet. Ook qua centimeters ben ik niet veel kwijt, een centimeter of twee gemiddeld. En nu moet ik met dit nare resultaat de Kerst in, waar ik tegenop zie.

Ik ben wel wat strakker geworden door BodieBoost, maar dan vooral in combinatie met sporten. Je kunt echt zien dat ik wat slanker ben. Maar mijn droomgewicht heb ik niet gehaald. Misschien was dat ook niet realistisch, met een BMI van 21. Al wilde ik er in totaal maar drie kilo af. Iets wat echt wel mogelijk had moeten zijn. Maar het lukte niet.

Blijf ik doorgaan?
Nou… nee. Komende week zeker niet. Op zichzelf vind ik de methode achter BodieBoost goed. Het geeft rust, en je krijgt van alles genoeg binnen. Dus die hou ik wel in mijn hoofd. Maar de recepten blijf ik niet volgen. Ik hou het enigszins aan om een gezond dagritme te houden, maar verder vul ik het zelf in.

Wellicht werkt BodieBoost wel voor jou. Ik zou het je niet afraden, vooral mensen met overgewicht verliezen er veel gewicht door. Maar mensen met een BMI zoals de mijne hebben er gewichts-technisch weinig baat bij, als ik om me heen kijk. Je moet het echt volgen omdat het je een normale kijk op eten geeft, en omdat het rust geeft.

Totaal afgevallen na 5 weken: 0,6 kg (zie je nu waarom ik stop?)

Volg jij BodieBoost?

4 gedachten over “BodieBoost #6

  1. Milou, ik kan het helemaal begrijpen dat je zoiets hebt van: ik stop. Had ik dus ook na de verschrikkelijke buikpijn en de centimeters die er niet afwilden. Ik ben afgelopen weekend een beetje te veel los gegaan 😦
    Je moet echt gewoon doen wat je het fijnste vind en neem gewoon mee wat je geleerd heb van BB.. Dat is niet het allerbeste. Fijne kerst en geniet gewoon van het lekkers wat je eet! X

Geef een reactie

