Gratitude list

In het kader van Kerst, vond ik het eens tijd om na te denken over tien dingen waar ik immens dankbaar voor ben. Daar draait Kerst immers om, vind ik. Stilstaan bij de mooie dingen die je hebt. Zie hier dus mijn lijstje.

1. Mijn familie
Inmiddels woon ik al meer dan een jaar niet thuis, maar het komt regelmatig voor dat ik mijn familie mis. Ik heb weliswaar maar een kleine familie (ik heb niet eens nichtjes en neefjes), maar dat betekent wel dat ik iedereen heel erg goed ken. Als we bij elkaar zijn is het altijd intiem en gezellig. En dat zijn dan ook de momenten waar ik heel erg naar uitkijk. Sinterklaasavondjes, Kerst, verjaardagen, het is altijd leuk.

2. Mijn vriend
Tja, waar zou ik zijn zonder de liefde? Natuurlijk is het in een relatie niet altijd rainbows and unicorns, maar ik kan wel stellen dat wat Vriend en ik hebben heel bijzonder is. We zijn bijna vier jaar samen, en zijn nog steeds gek op elkaar. We communiceren goed en begrijpen elkaar. We steken min of meer hetzelfde in elkaar, en dat vind ik heel erg belangrijk. En daarnaast is hij natuurlijk ook gewoon heel aantrekkelijk en leuk, dus is het niet moeilijk om te herinneren waarom je ook alweer samen bent.

3. Mijn poes
Dit klinkt misschien een beetje gek, maar ik ben heel dankbaar voor Coco. Ik heb haar sinds juni, en mijn vriend noemt haar gekscherend ookwel ‘het therapiekatje’. Als ik verdrietig ben, kan ik gewoon even knuffelen met haar en dan is alles weer beter. Het is überhaupt gezellig zo’n boefje in huis te hebben. Ze sloopt weliswaar alles, maar het is ook heel leuk als ze af en toe even komt knuffelen. Dan vlijt ze zichzelf helemaal tegen me aan, waardoor het onmogelijk wordt te werken. Of als ze lekker aan het spelen is met een balletje. Kortom, de poes is echt een bron van plezier in mijn dagelijks leven.

4. Mijn werk
Toen ik een jaar of veertien was en Cosmopolitan las, dacht ik: Later wil ik ook voor zo’n tijdschrift werken. En kijk eens waar we een aantal jaar later zijn. Ik ben afgestudeerd en verdien mijn brood met het schrijven voor tijdschriften. En er is serieus geen beter werk. Ik mag voor mijn geld mensen interviewen, op nieuwe plekken komen, en mijn dagen besteden aan mijn lievelingshobby: schrijven. It doesn’t get any better than that.

5. Bloemen
Een beetje random, maar sinds Vriend en ik in ons nieuwe appartement wonen, koop ik bijna elke week een bos bloemen. Het doet echt iets met mijn gemoedstoestand. Als ik wakker word en ik zie bloemen ben ik blij, als ik ga slapen en ik zie bloemen dan voel ik me rustig. Het klinkt wat gek, maar ik ben blij dat ik dat effect van bloemen op mij doorheb.

6. Lekker eten
Ik hou van eten. Er gaat niets boven lekker uit eten gaan, nieuwe receptjes proberen, favoriete gerechten eten, lekker met een pizza op de bank ploffen. Ik hou ervan. Lekker eten maakt me blij. En ik vind het fijn dat ik een steeds betere relatie krijg met eten, en dat ik er steeds meer van kan genieten zonder schuldgevoelens.

7. Mijn vriendinnen
Al sinds halverwege de middelbare school heb ik twee beste vriendinnen. V en E. Ze wonen allebei in de plaats waar ik oorspronkelijk vandaan kom, wat inhoudt dat ik ze niet zo vaak zie. Maar wanneer ik ze zie is het altijd goed. Het mooie aan onze band is dat die heel diep is, maar dat we elkaar niets verplichten. Als we elkaar een week niet spreken is het ook goed. En als we elkaar drie maanden niet zien, dan kan dat. Zodra we bij elkaar zijn, is het alsof er geen seconde verstreken is. En het is ook geen probleem als twee van de drie iets met elkaar afspreken. Er is totaal geen jaloezie. Ik had niet kunnen denken dat ik ooit zo’n mooie vriendschap zou hebben, die niet alleen effortless, maar ook heel fijn is. Het is geweldig zo’n vangnet van fantastische en stoere vrouwen te hebben.

8. Schrijven
Ik kan me niet herinneren dat ik niet vrolijk werd van schrijven. En zelfs als ik er niet vrolijk van word, dan word ik er ook nooit chagrijnig van. Ik vind het heerlijk om me schrijvend uit te drukken. Het liefst brainstorm ik over een fictie idee, maar ook het uitwerken van een interview is heerlijk. De woorden op de juiste volgorde, puzzelen met zinnen, een samenhangend verhaal maken uit een paar losse zinnen. Wat mij betreft bestaat er niets beters.

9. Mijn followers
Ik begon ongeveer een half jaar geleden met deze blog, en ik vind het zo geweldig om te zien dat er mensen zijn die mijn blog bijna dagelijks lezen. Daar doe ik het natuurlijk ook voor! Er zit nog steeds een stijgende lijn in mijn bezoekersaantallen en dat is geweldig. Ik word blij van ELKE comment die ik krijg op mijn blog, en vind het super leuk dat sommigen van jullie geïnspireerd raken om een film of boek op te pakken als ik die aanraad. Ik had nooit verwacht dat mijn blog zoveel lezers zou krijgen, dus ik ben jullie héél dankbaar dat jullie je tijd besteden aan het lezen van mijn blogposts 🙂

10. Reizen
Als er iets is waarvan ik kan genieten, dan is het wel reizen. Alles even de boel laten, en slenteren door andere steden. Zijn in een ander klimaat, een andere cultuur, het is geweldig. Ik vond mijn reis naar Egypte dit jaar dan ook echt fantastisch. Ik hoop volgend jaar nog vaker op tripjes te mogen, en jullie een kijkje op deze reisjes te kunnen geven!

Waar ben jij dankbaar voor?

Bron foto’s: quotediary.me, hogwarts-is-his-home.tumblr.com, tonjeseljeset.tumblr.com, pinterest.com, madame-lulu.tumblr.com, Facebook.com, i-like-th1s.tumblr.com, ffotoellen.blogg.se, dayoa.tumblr.com

8 gedachten over “Gratitude list

  1. Wat een leuk lijstje! Ik ga er zelf ook even snel eentje maken:

    – Mijn vriend, of sinds kort Verloofde (L)
    – Mijn familie, al hoop ik vooral dat mijn moeder nog wat langer mee zal gaan (ze heeft Parkinson)
    – Mijn leuke vriendinnen die ik al jaren ken
    – De fantastische vriendengroep van mij en mijn vriend die beregezellig is
    – Mijn schoonfamilie, bij wie ik me helemaal thuis voel
    – Mijn woning in hartje centrum
    – De blogs en sites waar ik aan werk met veel plezier, ik hoop dat dat in 2013 alleen nog maar meer mag gaan worden!

  2. Wat een mooi lijstje!
    Ik ben dankbaar voor het feit dat ik op kamers kan wonen in Leeuwarden, mijn eigen plekje heb en dat ik financieel op mijn benen kan blijven staan. Mijn lieve ouders, allerliefste zusjes en geweldige vriendinnen 🙂
    En het feit dat ik gewoon lekker kan studeren 🙂

Geef een reactie

