Terugblik 2012

Op de vooravond van een fris en geweldig nieuw jaar, is het tijd om terug te blikken op het eveneens geweldige oude jaar. Een jaar dat me veel mooie dingen bracht, me veel leerde, en me volwassener deed worden. Hierbij een terugblik op de mooie en minder mooie dingen uit 2012!

De minder leuke dingen:
Ik kan me maar één ding voor de geest halen dat echt een zwarte vlek is geweest in het jaar 2012. Alle andere dingen waren blijkbaar niet belangrijk genoeg, die ben ik vergeten.

– Het overlijden van mijn oma.
Plotsklaps was ze ineens weg, mijn lieve leuke oma. Ik zag haar echt als een vriendin, en hoewel ik het gek genoeg zag aankomen, is het nog steeds een heel groot gemis. Soms denk ik aan dingen in de toekomst waarvan ik verwacht had dat mijn oma ze mee zou maken. Huwelijken, kinderen, eventuele andere prestaties, en besef me dan dat dat niet meer kan. Met de Kerstdagen voor de deur best treurig. En gek. Gelukkig heb ik veel mooie herinneringen.

De leuke dingen:
Ik heb gelukkig bijna alleen maar leuke dingen meegemaakt in 2012. Tijd om die te vieren!

– Mijn blog
Halverwege het jaar begon ik een blog. Ik blog al heel veel jaren, maar wisselde steeds van domein (en taal, ik blogde ook een tijdje in het Engels). Maar nu heb ik een vast plekje gevonden die ik de komende tijd steeds groter wil laten worden. Mijn bezoekersaantallen groeien (I LOVE YOU) en mijn artikelen worden steeds beter, vind ik zelf. En het leukste is dat ik via mijn blog al heel veel verschillende mensen heb leren kennen. Welliswaar niet in het echt (zoals Lianne & Lin), en wel in het echt (zoals Andrea, CharlotteMarieke & Louise). En dat is het beste EVER!

– Mijn afstuderen & Gastcollege
Afgelopen zomer was het zover; ik studeerde af. En niet een beetje, nee. Ik studeerde af met een dikke vette 8! Iets dat mijn verwachtingen ver te boven ging. En het was dubbel feest die week: Vriend studeerde dezelfde week af. Eindelijk waren we allebei klaar, en waren we ‘echt’ volwassen. Een paar maanden later liep ik de school al weer binnen om een gastcollege te mogen geven. Super leuk!

– Het starten van mijn bedrijf
In januari schreef ik me in bij de KvK. Het startschot voor een mooie lange carrière (I hope). Over een paar dagen bestaat mijn bedrijf ‘Milou van Roon Teksten’ dus al een jaar. Time flies! En ik heb afgelopen jaar heel wat mooie opdrachten mogen doen. Naar mate het jaar vorderde kreeg ik steeds meer opdrachtgevers en steeds meer afwisselende opdrachten.

– Samenwonen
Eigenlijk woonden we al zo goed als samen, maar na jaren heen en weer sleuren met overnachtingstasjes en onderbroeken, was het dan eindelijk tijd om samen te wonen. Rond onze afstudeerperiode besloten we te zoeken naar een huurhuisje. Het liefst in Utrecht, maar aangezien dat budgettechnisch lastig werd, zochten we vooral in Tilburg. Toen we ineens een appartement in Utrecht aangeboden kregen (betaalbaar!), sprongen we dan ook een gat in de lucht. Na een maand samen te hebben gewoond in Tilburg in een kleine studio, wonen we nu al een paar maanden in een wonderschoon en groot appartement. En het bevalt goed. Het is heerlijk om elke dag met je beste vriend en grote liefde te mogen doorbrengen!

– Reizen
Afgelopen jaar schoot de zomervakantie erbij in vanwege de verhuizing, maar dat betekende niet dat we thuisbleven. We boekten een lastminute naar Egypte. En dat was gaaf! Alleen al het aspect van last minute ergens naartoe gaan was een hele uitdaging voor le controlfreak me. En dan naar een compleet ander continent. Zo cool! Ik heb gewoon op een kameel gezeten en quad gereden in de Sahara. Ik vond het heel bijzonder om eens in een land te zijn dat zo anders is dan dat je gewend bent. Ik hoop komend jaar nog veel mooie tripjes te mogen maken!

– Coco
Na regen komt zonneschijn is een motto dat toepasbaar is op het leven. Zo ook toen mijn oma overleden was. Needless to say, was mijn familie erg verdrietig. Een goede kennis van mijn gezin kwam langs, en zei bij het weggaan dat haar poes waarschijnlijk zwanger was. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik wilde heel graag een poesje! En zo geschiedde. Na de bevalling kwam ik elke week langs om naar de kittens te kijken, tot ik na een tijdje een eigen kitten kreeg toegewezen. Een rode poes. Coco. En wat ben ik daar blij mee. Inmiddels is het een grote dame geworden (alhoewel, ze is erg slank en eigenlijk nog steeds best klein), die het halve huis afbreekt en de grappigste dingen uithaalt. Het is echt fijn om zo’n beestje in huis te hebben. Het maakt de boel een stuk warmer en gezelliger.

Zoals je ziet was mijn jaar een jaar van vooral hoogtepunten, die de toon zet voor een volgend jaar vol mooie dingen. Morgen deel ik met jullie mijn goede voornemens en verlangens voor het nieuwe jaar. If you’ll excuse me now, ik ga heel hard huilen terwijl ik ‘Happy New Year’ van ABBA speel (echt, my guilty pleasure) en heel veel oliebollen eten.

Wat voor mooie dingen heb jij het afgelopen jaar gedaan?

Bron foto’s: Weheartit.com

6 gedachten over “Terugblik 2012

  1. Hartverwarmend om te lezen dit. Altijd als ik lees dat mensen afstuderen, gaan samenwonen met hun geliefden en een huisdier kopen (kat, hamster, cavia of hond, wat maakt het ook uit), begint het bij mij ook echt zo te kriebelen. Jammer genoeg heb ik geen vriend, dus zit samenwonen er niet echt in. 😀 Leuk jaar heb jij gehad, wow! Fijne jaarwisseling en let’s hope dat 2013 even awesome wordt als jouw 2012! 🙂

  2. Hai Milou,

    Ik lees net de laatste zinnen van jouw blog en welk liedje speelt er…jahoor Happy new year van ABBA.. toeval of niet.. ik vind het bizar.
    Wat een drukbewogen jaar hebben jullie gehad zeg!!
    ik lees regelmatig je blogs en ze worden ook met de dag leuker om te lezen!
    groetjes Yvette,,, die van de basisschool en de m9+ers

    • Wat leuk om te lezen 🙂 Ja, het was een loeidruk jaar. En ABBA met Happy New Year, ik word er altijd verdrietig van ofzo. Wel een prachtig liedje (ik kom openlijk uit voor mijn ABBA-liefde). Jij een heel fijn jaar gewenst!

Geef een reactie

