New Years Resolutions 2013

Goede voornemens, ik maak ze braaf elk jaar. Zelfs als ik het vergeet, zit ik nog wel eens om half drie ’s nachts in bed met een opschrijfboekje mijn goede voornemens te noteren. Om ze een paar dagen later weer te vergeten. Hoewel, dat is niet helemaal waar.  Ik ben dit jaar gegroeid, en heb onbewust veel aan mijn goede voornemens van vorig jaar gedaan. Omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik met jullie mijn goede voornemens voor 2013!
– Gezonde relatie met eten & sporten
Ik begrijp soms niks van mezelf. Dat ik mezelf het ene moment praktisch een topmodel vind (nouja…) en het volgende moment denk dat ik bovenbenen heb zo groot als een continent. Maar dit jaar ging het beter. Ik woog mezelf niet van februari tot november, en sportte regelmatig. Ik at steeds gezonder en sportte soms wel zes of zeven keer per week. Dit jaar probeer ik zo door te gaan. Ik weeg me denk ik nog maar eens per maand, zodat het geen obsessie wordt. Ik ga vertrouwen op mijn lichaam, eten waar ik zin in heb, maar het wel overwegend gezond proberen te houden. En ook qua sport wil ik meer op mijn lichaam vertrouwen. Als ik krom loop van de spierpijn, mag ik best een dagje overslaan. Oftewel: 2013 wordt het jaar van balans.

– Meer rust krijgen in mijn hoofd
Een voornemen dat ik elk jaar weer opschrijf. Maar gedurende het jaar verval ik weer in mijn chaos, mijn harde werken, mijn hoge eisen, mijn angsten. Dit jaar probeer ik weer aan mijn positiviteit te werken, en mijn rust te bewaren. Ik zou graag wat stabieler worden, wat meer vertrouwen op mijn eigen kunnen. En ik hoef ook niet overal van in paniek te raken. Echt, dit jaar moet ik wat meer chillen.

– Meer schrijven
Al leest niemand het, al vindt niemand het leuk, al gelooft niemand erin, ik wil gewoon lekker fictie schrijven. Ik wil dit jaar een verhaal schrijven. En er lol in hebben.

– Productiever werken
Vroeger opstaan, mijn dag inplannen en minder tijd doorbrengen op Facebook en 9gag. Het is nergens goed voor. En ik wil beter bijhouden wat ik allemaal doe op een dag. Niet alleen moet dat eigenlijk voor de belastingdienst, voor mezelf is dat ook handig. Soms voel ik me rot omdat het lijkt alsof ik niets gedaan heb, maar dan heb ik een halve dag aan research of brainstormen besteed. En dat is net zo belangrijk en productief.

– Meer sociale contacten en vriendschappen opbouwen
Afgelopen jaar was een jaar waarin ik door mijn verhuizing en afstuderen veel vriendschappen zag verwateren. Mijn twee beste vriendinnen wonen zelfs op zo’n anderhalf uur reistijd van me. Ik ken eigenlijk niemand in Utrecht. En dus wil ik komend jaar meer vrienden opdoen, en vaker de deur uitgaan. Gezellige feestjes, sociale contacten, ik heb er zin in. Het is thuis op de bank met Coco en Vriend is het ook gezellig, maar dit jaar wil ik weer wat meer gezelschap.

– Dingen doen omdat ik ze leuk vind
Dit sluit eigenlijk aan bij al het bovenstaande. Niet meer zoveel dingen doen omdat ze moeten van mezelf. Maar gewoon lekker een boekje lezen als ik daar zin in heb. En dan niet die ene waar ik geen zin in heb, maar die ik van mezelf moet lezen.

– Blogwise: 1 blogpost per dag minimaal
Dat doe ik al, maar het blijft goed om het te bevestigen. Wat mijn doelen zijn qua bezoekersaantallen zijn niet belangrijk, het gaat mij om het creëren van teksten waar mensen van genieten.

– Mooie verzorgde hangen en lange nagels
Een voornemen dat ook elk jaar terugkomt. Maar niet zonder reden. Op dit moment zijn mijn nagels al vrij lang. En nu nog maar volhouden!

– Minstens twee keer dit jaar naar het buitenland
En dan voor langer dan een dag. Ik was dit jaar ook twee keer in het buitenland. Een weekje Egypte en drie dagen in Keulen. Superleuk. Hopelijk ga ik komend jaar nog vaker, maar een minimum van twee buitenlandse uitjes is een goed doel om mee te beginnen. Komend jaar staat sowieso een weekje Portugal op de planning. De andere reisjes moeten nog blijken. Spannend!

En verder heb ik nog wat doelen op het gebied van werk en geld die ik niet op het internet ga zetten. Ik vind het altijd leuk om na te denken over de dingen die ik wil. Het is best een lang lijstje geworden, maar als ik het samenvat is 2013: vriendschappen, rust, en houden van mezelf. Een goed vooruitzicht!

Wat zijn jullie goede voornemens?

Bron foto’s: vangellyno.tumblr.com, eliego.tumblr.com, facebook.com, melinasouza.com, jmfnnr.tumblr.com, dreamcoconut.tumblr.com, sssheryl.tumblr.com, b3autiful-magic-loveaffair.tumblr.com, pinterest.com

12 gedachten over “New Years Resolutions 2013

  1. Wat een goede lijst. Vooral het balans zoeken tussen sporten/gezond/wegen is voor mij een goede. En het schrijven. En de rust in mijn hoofd. En leuke dingen doen. Verrek, je hele lijst past wel bij me. Ik doe niet aan voornemens, ik vind het altijd zo’n onzin als je iets wil doen om het dan pas op 1 januari te doen. Stiekem heb ik er wel een paar hoor, haha.

    Als je fictie gaat schrijven, ga je dat dan ook posten? Vind ik leuk! 🙂

    • Wat leuk! Ik weet niet of ik dat durf hoor, maar misschien wel een stukje. Ik durfde eerst niet eens te schrijven omdat ik bang was dat het stom is, zonder dat ook maar iemand het leest haha. Maar ik ga het lekker toch doen, want ik vind schrijven leuk 🙂

  2. Wat een mooie lijst om te lezen. Vooral in het punt meer rust krijgen in je hoofd herken ik me heel sterk. Zelf was ik vooral een paar jaar terug vaak heel bang, deed ik daardoor dingen niet en vertrouwde ik te weinig op mijn eigen kunnen. Het gaat nu beter, maar ik hoop dat de groei het komende jaar door blijft zetten. Ik hoop dat je al je goede voornemens waar kunt maken, en een fantastisch jaar zult hebben! (en blijft bloggen uiteraard)

Geef een reactie

