Recept: Penne arrabbiata met aubergine

Na al het eetgeweld van de afgelopen dagen (Kerst, èn Keulen, èn Oud en Nieuw, WHAAA!) hadden Vriend en ik dringend behoefte aan een gezond gerecht met groenten. En vooral even zonder vlees. Want stiekem ben ik in mijn hart een vegetariër. Alleen in de praktijk niet. Ha! Ik denk dat ik deze week misschien twee keer vlees op heb, dus dat vind ik eigenlijk een heel goede score. Maar ik kan ook immens genieten van vegetarische recepten. Dit recept is supergezond, goedkoop en erg lekker! Enjoy
Benodigdheden:
1 aubergine
Olijfolie
1 teentje knoflook
150 gram Penne (volkoren)
Halve rode peper
1 ui
1 pakje tomatenblokjes
Basilicum

Snij de aubergine in plakken en bak ze in een grillpan, twee minuten aan elke kant. Besprenkel ze daarna met olijfolie, zout en peper. Bak de helft van een kleingesneden knoflook in wat olijfolie en sprenkel dat daarna ook over de aubergine. Kook nu de penne gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking en snij de groenten in kleine stukjes. Bak nu in wat olijfolie de groenten zo’n drie minuten. Gebruik alleen het vruchtvlees van de peper, de pitjes kun je weggooien. Doe daarna de tomatenblokjes erbij en verwarm nog twee minuten. Bestrooi als het klaar is de pasta met parmezaanse kaas en verse basilicum. Mjam!

Dit recept is afkomstig van Allerhande. Wij gebruikten gewoon biologische tomaten in plaats van tomatenblokjes, maar daardoor werd het gerecht wel een beetje droog. Ik zou je dus zeker aanraden om de tomatenblokjes te gebruiken. Het is sowieso al heerlijk, maar daarmee nog meer, denk ik.

Ga je dit recept uitproberen?

10 gedachten over “Recept: Penne arrabbiata met aubergine

Geef een reactie

