Tv: The Carrie Diaries

Ik ben Sex & The City-fan. Ik heb de dvd-box, ik ken alle belangrijke quotes uit mijn hoofd, MOET in mijn leven een ‘Sex and the City’-tour doen in New York, en zie Samantha en Carrie als mijn levensidolen. Hoewel ik de serie pas keek nadat hij gestopt was (ik was nog iets te jong, toen het in zijn prime time op tv was), heb ik alle afleveringen minstens drie keer gezien, en ook de films heb ik minstens twee keer gezien. Dus toen er een serie ‘The Carrie Diaries’ kwam, sprong ik een gat in de lucht. Totdat ik hoorde dat het met een compleet andere actrice zou zijn… Toch keek ik de eerste aflevering.

The Carrie Diaries draait om de zestien-jarige Carrie Bradshaw, die nog thuis bij haar vader en zusje woont. Ze is drie maanden geleden haar moeder verloren, en start met een nieuw schooljaar. Als ze een internship in Manhatten aangeboden krijgt, gaat er een wereld voor haar open.

Laten we voorop stellen dat dit echt een tienerserie is, en volgens mij ook op dat publiek gericht is. Niet gek, als je hoofdpersoon zestien is, maar toch. De fans van Sex & the City zijn ouder. En dat is meteen de eerste breuk. Ik kan me niet echt inleven in een jonge AnnaSophie Robb (met babyface) als Carrie. Ik ken Carrie als een zelfstandige, streetwise fashionable geweldige vrouw. Niet als een melktuitje dat thuis ‘Miss Goody two shoes’ is.

Ik hoop dat we in de rest van de serie ook Miranda, Charlotte en Samantha ontmoeten. Dat zou een stuk leuker zijn dan de vriendinnen die Carrie nu heeft. Eigenlijk herkende ik ‘Carrie’ maar in één scène, en dat is de scène dat ze vriendin ‘Mouse’ geruststelt. Voor de rest komen geen van haar maniertjes en gezichtsuitdrukkingen terug. Dat vind ik jammer. Nu staat dit karakter voor mij los van het ‘echte’ Carrie karakter.

Het was verder best een vermakelijke show hoor, hoewel ik me er iets te oud voor voel. Godzijdank was de mode wel geweldig. Dat was het enige aspect dat me echt het gevoel gaf dat ik Sex & The City keek. Ik kreeg een kriebeltje in mijn buik dat ik normaal ook altijd voel als ik SATC keek. En die TAS! Wauw. Die wil ik. Er is dus potentie voor de serie, maar voorlopig vind ik het, hoewel best vermakelijk, nog erg oppervlakkig en kinderachtig allemaal. Jammer!

Ik ben zeker benieuwd naar de volgende afleveringen, en ben van plan die wel te kijken. Ik hoop dat het allemaal een stukje volwassener wordt, en dat we lekker veel glamour in Manhatten zullen krijgen. In dat geval blijf ik nog wel hangen, denk ik. Maar voorlopig twijfel ik nog of ik de serie ooit écht leuk ga vinden. We shall see.

Wat vonden jullie van de eerste aflevering?

Bron foto’s: styleiseternal.net, blog.newsok.com

8 gedachten over “Tv: The Carrie Diaries

  1. Ik twijfel nog. Ik denk dat ik er ook echt veel te oud voor ben en dat ik als SATC-addict teleurgesteld ga worden. Misschien toch maar de 1e aflevering proberen.

Geef een reactie

